برپایی اردوهای جهادی تا کمک به بومیان مناطق؛ خدمات نوروزی بهداشت و درمان صنعت نفت

در روزهای منتهی به پایان سال و ایام نوروز، کادر درمان صنعت نفت فعالیت خود را دوچندان کرده‌اند و افزون بر کمک‌رسانی به کارکنان، ارائه خدمات به بومیان منطقه را نیز همسو با مسئولیت اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است و سعی در کمک‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار و محروم داشته‌اند.

به گزارش شانا به نقل از مشعل، در روزهای منتهی به پایان سال و ایام نوروز، کادر درمان صنعت نفت فعالیت خود را دوچندان کرده‌اند و افزون بر کمک‌رسانی به کارکنان، ارائه خدمات به بومیان منطقه را نیز همسو با مسئولیت اجتماعی در دستور کار خود قرار داده و سعی در کمک‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار و محروم داشته‌اند. بهداشت و درمان مناطق اهواز، بوشهر و خارک، فارس و هرمزگان و آبادان در این زمینه پیشرو بوده و خدماتی را در قالب اعزام گروه پزشکی به اردوهای جهادی و برپایی چادرهای پزشکی در روستاهای محروم انجام داده‌اند. در ادامه مشروح این فعالیت‌ها را می‌خوانید:

بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، یکی از مناطقی است که همواره در ارائه خدمات به بومیان منطقه، همسو با مسئولیت اجتماعی پیشتاز بوده است. مصداق این امر را می‌توان برگزاری ۱۹ اردوی جهادی برای محرومیت‌زدایی دانست که اردوی جهادی پزشکی به روستای شبیشه از توابع شهر شیبان، اردوی جهادی پزشکی روستای بردیه سوسنگرد، واکسیناسیون سیار مناطق محروم اهواز، اردوی جهادی پزشکی روستای سلامات بویرده و... از مهم‌ترین آنها به‌شمار می‌رود.

بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، برای کمک‌رسانی بهتر به کاروان راهیان نور، درمانگاه پزشکی یادمان شهدای چذابه و پست امداد پزشکیاری یادمان شهید هاشمی هورالعظیم را به همت پایگاه مقاومت بسیج بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و همکاری واحدهای مختلف این مجموعه شامل واحدهای درمانی و پشتیبانی، راه‌اندازی کرده است. برپایی این دو مکان برای خدمت‌رسانی به زائران جبهه‌های نور در سنوات گذشته نیز انجام می‌شد، اما در دو سال اخیر به علت همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و برگزار نشدن اردوهای راهیان نور متوقف شده بود، اما امسال با وجود اعلام دیرهنگام بازگشایی مناطق جنگی، با هماهنگی درون‌بخشی و نیز بین‌بخشی این دو درمانگاه به نحو احسن و با کیفیتی بالاتر از سال‌های قبل راه‌اندازی شده است.

در درمانگاه چذابه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر، یک پزشک، یک پرستار و دو راننده و در پست امداد یادمان شهید هاشمی آمبولانس به همراه راننده و پزشکیار باتجربه مستقر است. برای اجرای این دو طرح، شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار قرار دادن کاروان سیار خدمات درمانی، بهداشت و درمان ماهشهر با اعزام نیروی پزشک و پرستار، بهداشت و درمان آبادان با اعزام پزشک و بهداشت و درمان گچساران و مسجدسلیمان نیز با اعزام نیروی پرستار همکاری بسیار خوبی داشته‌اند. تأمین دارو، تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای و مصرفی نیز از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز انجام شده و بخش اعظم نیروی انسانی پزشک و پرستار حاضر در این طرح نیز از همکاران داوطلب بسیجی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بوده‌اند.

برگزاری ۱۰ اردوی جهادی

بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان نیز به‌منظور کمک‌رسانی به بومیان منطقه همسو با اهداف مسئولیت اجتماعی پارسال ۱۰ اردوی جهادی برگزار کرده که از جمله می‌توان به اعزام یک دستگاه آمبولانس به مناطق محروم آبادان، روستای صیداویه به همراه پزشک، بهیار، ماما و توزیع دارو به نیازمندان به‌صورت رایگان، اعزام اکیپ پزشکی و یک دستگاه آمبولانس به منطقه محروم تنگه ۲ آبادان و توزیع داروی رایگان به بیماران نیازمند، اعزام اکیپ پزشکی و یک دستگاه آمبولانس به منطقه محروم چذابه و توزیع رایگان دارو به بیماران نیازمند و اعزام اردوی جهادی پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان به مناطق عملیاتی چذابه اشاره کرد. اعزام گروه پزشکی درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان با هدف ارائه خدمات درمانی دارویی به مناطق محروم چذابه از دیگر اقدام‌های انجام‌شده از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت به‌شمار می‌رود که این خدمات‌رسانی در ایام نوروز نیز ادامه داشته است.

برپایی پایگاه واکسیناسیون

بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نیز همسو با دیگر مناطق، خدمات متنوعی در زمینه مسئولیت اجتماعی ارائه کرده که از آن جمله می‌توان به اعزام تیم امداد پزشکی چهار نفره (پزشک، پرستار، پزشکیار و راننده آمبولانس) بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در قالب یک دستگاه آمبولانس به همراه دارو و ملزومات درمانی، ارسال کمک‌های اهدایی کارکنان این بهداشت و درمان (شامل محتوای مواد غذایی، مواد بهداشتی، پتو و لباس گرم) به مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شهرستان سی‌سخت در ۶ نوبت، برپایی میز خدمت به‌منظور خدمات‌رسانی به عموم در درمانگاه‌ها و مناطق سطح شهر شیراز و تهیه و ارسال کمک‌های مؤمنانه برای قشر مستضعف سطح شهر شیراز و حومه اشاره کرد.

دیگر خدمات ارائه‌شده از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت عبارت است از: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی محدود به بومیان منطقه فارس و هرمزگان، برپایی پایگاه واکسیناسیون در درمانگاه شماره ۲ این مرکز و انجام واکسیناسیون کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری این مرکز و عموم، انجام واکسیناسیون دیگر مناطق صنعت نفت در سالن امام حسن مجتبی در شیراز و پوشش واکسیناسیون عموم همسو با اجرای مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای. اردوی جهادی درمانی نیز به همت تیم درمان بسیج بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان و با همکاری پایگاه شهید شوشتری در مناطق زاچ، داربست و روستاهای محروم شهر لیردف نیز برگزار شده که در این اردوی پنج روزه، یک پزشک و یک پرستار از حوزه سلامت با رعایت کامل دستورعمل‌های بهداشتی، خدمات لازم را به مراجعان ارائه کردند و خدمات پزشک عمومی، آموزش بهداشت فردی، غربالگری سلامت و آزمایش رایگان کرونا در نظر گرفته شده است.

کمک‌رسانی به بومیان بوشهر و خارک

بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارک نیز از این امر مستثنا نبوده و در ایام نوروز نیز خدمات‌رسانی به بومیان منطقه را متوقف نکرده است. گویای این امر فعال بودن تمامی واحدهای کلینیکی، پاراکلینیکی، اورژانس و بستری حتی کلینیک‌های تخصصی (جراحی، داخلی، زنان و زایمان، اطفال و بیهوشی) است. به گفته سعید گران‌پی، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارک تعداد مراجعان غیرشرکتی بیمارستان توحید جم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی از ابتدای نوروز ۱۴۰۱ به مدت ۱۵ روز عبارت است از: ۳ هزار و ۷۳۲ نفر پذیرش پزشک عمومی، یک هزار و ۳۰۱ نفر پذیرش پزشک متخصص، ۸۰۲ نفر مراجعه به آزمایشگاه، ۳۵۱ نفر مراجعه به رادیولوژی، ۲۴۱ نفر مراجعه به سونوگرافی، یکهزار و ۲۲ نفر خدمات اورژانس و سرپایی و ۱۷۳ نفر خدمات جراحی و خدمات آمبولانس به‌مدت ۶ روز برای کاروان راهیان نور. او به تعداد مراجعه‌کنندگان غیرشرکتی در بهداشت و درمان صنعت نفت خارک اشاره می‌کند و می‌گوید: از ابتدای امسال تا ۱۴ فروردین، پذیرش هفت بیمار در اتاق عمل، ۵۳ نفر در زایشگاه، ۴۹۲ نفر پذیرش سرپایی، پذیرش ۵۲۶ نفر در آزمایشگاه، ۱۰۲ نفر بستری موقت در اورژانس، ۱۹۳ نفر اورژانس سرپایی و ۲۱۷ نفر کلینیک تخصصی ثبت شده است.

کد خبر 455324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =