۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر: 455325
آلمان واردات نفت از روسیه را متوقف می‌کند

صدراعظم آلمان اعلام کرد که این کشور می‌تواند در سال جاری میلادی به واردات نفت از روسیه پایان دهد.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، اولاف شولتس روز جمعه (۱۹ فروردین‌ماه) در کنفرانسی خبری با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به ضرورت استقلال هرچه سریع‌تر آلمان از انرژی روسیه در پی حمله مسکو به اوکراین اظهار کرد که آلمان می‌تواند امسال به واردات نفت از روسیه پایان دهد.

وی گفت: برای استقلال از نفت روسیه تلاش می‌کنیم و معتقدیم می‌توانیم در سال جاری میلادی به این هدف برسیم.

اتحادیه اروپا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد که شامل ممنوعیت واردات زغال‌سنگ از ابتدای ماه اوت می‌شود. آلمان هم تلاش‌های خود برای کاهش واردات انرژی از روسیه را تشدید کرده ‌است.

نفت روسیه اکنون ۲۵ درصد واردات آلمان را تأمین می‌کند که نسبت‌ به پیش از جنگ اوکراین (۳۵ درصد ) کاهش یافته ‌است، واردات گاز آلمان از روسیه هم از ۵۵ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. واردات زغال‌سنگ از روسیه هم کاهش یافته و از ۵۰ درصد به ۲۵ درصد رسیده است.

توقف واردات گاز از روسیه برای آلمان سخت‌تر است. این کشور در سه‌ ماه نخست امسال ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه تأمین کرده‌ است. آلمان قصد دارد سهم روسیه از واردات گاز خود را تا تابستان سال جاری میلادی به ۲۴ درصد برساند، اما ممکن است توقف وابستگی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به گاز روسیه تا تابستان ۲۰۲۴ طول بکشد.

کد خبر 455325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =