افزایش تولید نفت و جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی در سکوی ابوذر

رئیس منطقه خارک شرکت نفت فلات قاره ضمن رد ادعای بعضی از رسانه‌ها مبنی بر سوزاندن ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در سکوی ابوذر به‌دلیل جایگزینی خط لوله انتقال گاز این سکو گفت: با خط لوله جایگزین برای انتقال نفت میدان ابوذر، افزون بر افزایش تولید نفت، از آلودگی محیط زیستی ایجادشده به‌واسطه خط لوله قدیمی جلوگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا متعالی گفت: استفاده از خط لوله پیشین نفت در چند نوبت سبب بروز آلودگی محیط زیستی شده است، به‌همین دلیل ضمن آنکه مراحل اجرای خط اصلی در حال انجام است، استفاده از خط لوله جایگزین به‌صورت موقت بهترین انتخاب برای قابلیت تولید حداکثری، ایمن و پایدار بوده است که آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از خط لوله پیشین را به‌همراه نخواهد داشت.

وی ضمن رد ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر اضافه شدن گازهای سوزانده شده در مشعل گفت: استفاده نکردن از خط لوله گاز ابوذر تفاوتی در مجموعه گازهای سوزانده‌شده منطقه نخواهد داشت.

رئیس منطقه خارک شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه بیشترین مقدار گاز همراه تولیدشده در سکوی ابوذر در زمان تولید حداکثری حدود روزانه ۴۵ میلیون فوت‌مکعب استاندارد است، گفت: این رقم اکنون روزانه تنها ۸ میلیون فوت‌مکعب و پایین‌تر از ظرفیت لازم کمپرسورها برای ارسال به این جزیره است، بنابراین ادعاهای مطرح شده مبنی بر سوزاندن روزانه ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز حتی در شرایط تولید حداکثری صحت ندارد و مبتنی بر اطلاعات نادرست است.

به‌ گفته متعالی، طبق زمان‌بندی انجام‌شده، پروژه اصلی خط لوله انتقال نفت سکوی ابوذر پیش از پایان پروژه‌های اجرایی در خارک و نیاز به گاز در خشکی، انجام می‌شود و از این بابت نیز جای نگرانی وجود ندارد، همچنین فرازآوری چاه‌های کم‌فشار میدان درود با گاز در زمان مورد نیاز قابل انجام است و این بخش از گاز درود در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

وی در پایان ضمن تشکر از دلسوزی و نگرانی اظهارشده، گفت: لازم است اخبار و اطلاعات پس از اطمینان از صحت آن منتشر شود زیرا آنچه تنها در مدت سه ماه از سوی مجموعه کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران اتفاق افتاد نشانه‌ای از توانمندی مجموعه بزرگ صنعت نفت و اثرگذاری قابل‌توجه آنها در تأمین انرژی، اقتصاد و رعایت مسائل محیط زیستی بود که همسو با فرمایش‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و صیانت از مخازن نفت و گاز انجام شده است.

پیگیری به‌منظور دریافت مصوبه و تأمین اعتبار خط از دو سال گذشته انجام شده است، اما تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه با روی کار آمدن دولت سیزدهم از سوی شرکت ملی نفت ابلاغ شد. افزایش تولید نفت در میدان‌های دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران بر اساس سیاست‌های ابلاغی شرکت ملی نفت بوده است و بخشی از نفت صادراتی کشور را شامل می‌شود.

کد خبر 455414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =