گام بلند پتروشیمی بندر امام برای داخلی‌سازی ۶۰۰ قطعه صنعتی فاقد نقشه

پتروشیمی بندر امام نقشه ساخت بیش از ۶۰۰ قطعه صنعتی را که فاقد نقشه بودند برای داخلی‌سازی تهیه و تدوین کرد.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بندر امام، بسیاری از تجهیزات حساس فرآیندی هستند که امکان از سرویس خارج کردن آنها در زمان تولید وجود ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکل برای هریک از این قطعات، با توجه به نبود نقشه ساخت نیاز است نمونه‌ قطعه برای انجام ساخت در اختیار شرکت‌های سازنده قرار گیرد یا قطعات بسیار ساده از خارج از کشور تهیه شوند که افزون بر صرف هزینه‌های بالا، زمان بسیار زیادی را نیز برای تأمین به خود اختصاص می‌دهد.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی بندرامام در بخش خدمات فنی کالا و ساخت، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تجهیزات مهمی را که قطعات آنها فاقد نقشه بودند با استفاده از فرصت ایجادشده در تعمیرات اساسی در واحدهای عملیاتی شناسایی کرد و به محض از سرویس خارج شدن هر یک از آنها در واحدهای عملیاتی، به‌وسیله‌ دستگاه 3D scanner پیشرفته و از سوی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان نقشه‌ ساخت قطعات این دستگاه‌ها را تهیه کرد که تاکنون این کار برای بیش از ۶۰۰ قطعه که فاقد نقشه‌ ساخت بودند به مرحله اجرا رسیده است.

افزون بر تهیه نقشه‌های ساخت قطعات یادشده، متریال هریک از این قطعات نیز از سوی دستگاه XRF و با حضور کارشناسان داخلی و حرفه‌ای مشخص و در نقشه‌های ساخت لحاظ شده است.

با اقدام‌های انجام‌شده، دیگر نیازی به قطع فرآیند تولید نیست و پیش از آنکه این تجهیزات از سرویس خارج شوند امکان ساخت قطعات آنها مهیا خواهد بود که این موضوع افزون بر شتاب‌بخشی به روند داخلی‌سازی قطعات در رفع موانع و پایداری تولید آثار خیره‌کننده‌ای خواهد داشت.

پتروشیمی بندر امام با عملکردی کم‌نظیر در حوزه داخلی‌سازی و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون بسیاری از کاتالیست‌ها، مواد شیمیایی، تجهیزات و قطعات صنعتی خود را داخلی‌سازی کرده است.

کد خبر 455458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =