وزارت نفت از زمان شروع به‌کار دولت سیزدهم به دنبال افزایش فروش نفت است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت از زمان شروع به‌کار دولت سیزدهم به‌دنبال افزایش فروش نفت است، گفت: اگر روند افزایش فروش نفت به همین روال ادامه یابد دولت به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابد.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به دیپلماسی فعال دولت در بخش نفت اشاره و اظهار کرد: با سیاست‌گذاری دقیق دولت در تحقق دیپلماسی انرژی، توسعه قراردادهای نفتی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای تقویت استخراج نفت و توسعه پتروشیمی‌ها استفاده شد.

وی افزود: دولت سیزدهم با استفاده از درآمدهای نفتی که از طریق دیپلماسی انرژی به‌دست آورد، بدهی‌های دولت قبل را بدون خلق پول و استقراض از بانک مرکزی پرداخت کرد که این اقدام سبب شد کسری بودجه که فشار سنگینی را برای تأمین هزینه‌های جاری و عمرانی ایجاد می‌کرد، کاهش یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر روند افزایش فروش نفت به همین روال ادامه یابد دولت به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابد، تصریح کرد: در حوزه دیپلماسی انرژی تعامل بسیار خوبی با همسایگان شروع و با کشورهایی نظیر ترکمنستان قراردادهای خوبی منعقد شده است.

کد خبر 455532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =