«سانتریفیوژ دکانتر» ایرانی پتروشیمی اروند با موفقیت وارد مدار تولید شد 

«سانتریفیوژ دکانتر» شرکت پتروشیمی اروند که برای نخستین‌ بار در کشور به صورت کامل به‌دست متخصصان داخلی طراحی و ساخت شده است، با موفقیت وارد مدار تولید این مجتمع شد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت پتروشیمی اروند، افشین کیانی، سرپرست پتروشیمی اروند با اعلام این خبر گفت: «سانتریفیوژ دکانتر» از جمله تجهیزات دوار است که برای جدا کردن مخلوط‌های چندفازی در صنعت استفاده می‌شوند.

وی افزود: پیش از این، چهار دستگاه دکانتر برای جداسازی پودر pvc از آب در واحد pvc نصب شده بود که از ابتدای راه‌اندازی مجتمع به‌دلیل مشکلات طراحی همواره از موانع تولید شناخته می‌شد.

سرپرست پتروشیمی اروند با تشریح عملکرد این تجهیزات راهبردی اضافه کرد: این سانتریفیوژها که به‌عنوان تجهیز راهبردی در گروه تجهیزات جداساز قرار می‌گیرد و در واحدهای فرآیندی شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده سوسپانسیون پی‌وی‌سی (SPVC) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) وظیفه جداسازی فاز مایع از جامد را به‌عهده دارد، از جمله کالاهایی است که به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه، صاحبان فناوری از ارائه آن به شرکت‌های ایرانی سر باز می‌زنند.

کیانی با پراهمیت خواندن داخلی‌سازی این تجهیزات به‌دست شرکت‌های دانش‌بنیان بومی تصریح کرد: در شرکت پتروشیمی اروند، متخصصان مجتمع پس از یافتن دلایل ریشه‌ای این مشکل، با همکاری شرکت سازنده سه دکانتر را مورد طراحی مجدد قرار دادند که اکنون با نصب دکانتر جدید که برای نخستین بار در کشور به دست متخصصان داخلی طراحی، ساخته و نصب شده، افزون بر رفع موانع تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور تا ۵۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

وی با تأکید بر اعتماد به شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان در رفع موانع تولید گفت: با افتخار اعلام می‌کنم تجهیزات ساخته‌شده به دست شرکت‌های داخلی عملکردی بهتر از دستگاه مشابه خارجی داشته‌اند و در شرکت پتروشیمی اروند بار دیگر با تکیه بر توان و دانش شرکت‌های ایرانی، تحریم‌ها را بی‌اثر و از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

کد خبر 455583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =