۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 455618
ژاپن ۶ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی نفت برداشت می‌کند

ژاپن در راستای طرح آژانس‌ بین‌المللی انرژی، ۶ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی خصوصی نفت خود آزاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت صنعت ژاپن روز جمعه (۲۶ فروردین‌ماه) اعلام کرد که ۶ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی خصوصی نفت خود را به‌عنوان بخشی از کمک به دور دوم آزادسازی هماهنگ آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) برای کاهش قیمت نفت خام آزاد خواهد کرد.

این مقدار نفت معادل سه روز مصرف داخلی ژاپن است و دولت به پالایشگاه‌های محلی اجازه می‌دهد سطح ذخیره‌سازی اجباری نفت در ذخایر خصوصی را کاهش دهند.

ژاپن در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از دور دوم آزادسازی هماهنگ آژانس بین‌المللی انرژی، ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخیره‌سازی نفت ملی خود را آزاد خواهد کرد.

یک مقام وزارت نفت این کشور گفت: ۹ میلیون بشکه باقی‌مانده نفت از ذخیره‌سازی نفت دولتی آزاد خواهد شد و جزئیاتی مانند روش مورد استفاده و زمان‌بندی در آینده مشخص خواهد شد.

کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی در اوایل ماه جاری موافقت کردند که ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخیره‌سازی‌های خود برداشت کنند. افزون بر این ایالات متحده در اواخر ماه مارس اعلام کرده بود که ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را با هدف کاهش قیمت‌ها پس از حمله روسیه به اوکراین آزاد خواهد کرد.

کد خبر 455618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =