کدام طرح‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان امسال به بهره‌برداری می‌رسند؟

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: پروژه احداث خط انتقال گاز زاهدان - دوراهی دشتک با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد و دشتک - زابل با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تکمیل شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در این باره اظهار کرد: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و نقاط صنعتی و نیروگاهی این استان اولویت بالایی برای شرکت ملی گاز ایران دارد و به همین منظور، در برنامه ملی اقتصاد مقاومتی این شرکت از سال ۹۵ تاکنون قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله خطوط لوله انتقال گاز در حال اجرای این استان می‌توان به خط لوله ایرانشهر- چابهار- مکران/ کنارک (شامل چهار قطعه)، خط انتقال گاز زاهدان - دوراهی دشتک - زابل، ایرانشهر- پالیزان - خاش، خاش - میرجاوه و خطوط انتقال گاز خاش اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه خط انتقال گاز خاش - میرجاوه با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در حال تکمیل است، گفت: با توجه به آنکه بهره‌برداری و تزریق گاز این خط منوط به تکمیل خط انتقال گاز ایرانشهر - پالیزان - خاش است که تاکنون حدود ۹۳ درصد پیشرفت داشته، با این حال پیش‌بینی زمان تزریق گاز پایان سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

به گفته چگنی، خطوط انتقال گاز مکران - چابهار و مکران - کنارک تکمیل شده و تزریق گاز به این خطوط منوط به تکمیل خطوط انتقال ایرانشهر - مکران است که این خط با پیشرفت ۹۲ درصد در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود طی سه ماه دوم سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: همچنین در گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان تاکنون حدود ۳۶۰۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و ۸۱۴۲۸ انشعاب اجرا و ۷۴ درصد علمک (نسبت به کل علمک‌های مورد نیاز) نصب شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بخش روستایی نیز به ۲۵ روستا از توابع ایرانشهر و بمپور گازرسانی شده است و ۱۰۰ روستای دیگر نیز از توابع این دو شهرستان و شهرستان خاش در مرحله اجرای شبکه گازرسانی هستند. در واقع بر اساس آمار از کل مشترکان پیش‌بینی‌شده در این شهرها، بیش از ۱۲۶ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

چگنی یادآور شد: افزون بر موارد فوق، در بخش گازرسانی به صنایع، احداث خط انشعاب گاز واحدهای سیمان خاش، زابل و تیس نیز از سوی شرکت گاز استانی در حال اجراست که قرارداد انشعاب گاز امضا شده و پیشرفت خط سیمان خاش ۸۰ درصد، سیمان زابل ۴۵ درصد و سیمان تیس ۲ درصد است.

کد خبر 455796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =