مدیریت وزارت نفت سبب شد در بخش خانگی  قطعی گاز نداشته باشیم

سخنگوی دولت گفت: در سال‌های گذشته در روزهای اوج مصرف گاز و برق با قطعی روبه‌رو بودیم که با مدیریت خوب وزارت نفت، امسال با هیچ‌گونه قطعی گاز در بخش خانگی روبه‌رو نشدیم.

به گزارش شانا، علی بهادری جهرمی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) در نشست خبری با اشاره به برگزاری نشست اخیر بین دولت و مجلس گفت: دولت و مجلس در چارچوب وظایف خود همکاری‌های سازنده دارند، وزیران دولت نیز در حال همکاری تنگاتنگ با نمایندگان مجلس هستند و نگاه مشترک یافتن راهکار برای حل مشکلات است.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه گمانه‌زنی‌هایی برای استیضاح برخی وزیران از سوی مجلس افزود: نظارت حق طبیعی مجلس است. در حین همکاری دولت و مجلس اختلاف‌نظر کارشناسی هم موضوعی طبیعی است، همه وزیران به‌صورت جهادی در حال اجرای برنامه‌های خود هستند، بعضی از اقدام‌ها نیازمند زمان بلندمدت‌تری برای به نتیجه رسیدن است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه وضع ابقای مدیران دولت پیشن در ساختار اجرایی کشور اظهار کرد: رئیس‌جمهوری تأکید دارد که بانیان وضع موجود نمی‌توانند حل‌کننده مشکلات باشند، افرادی که کارآیی لازم را خواهند داشت می‌توانند ابقا شوند و در غیر این صورت نمی‌توانند با دولت همکاری داشته باشند.

بهادری جهرمی درباره پروژه پتروشیمی میانکاله تصریح کرد: درباره پروژه میانکاله فرمان رئیس‌جمهوری بر زمین نماند، کلنگ‌زنی پروژه متوقف شد و در دولت مردمی اقدامی در این زمینه انجام نمی‌شود.

وی در زمینه آزادسازی منابع مالی مسدود شده ایران نیز تأکید کرد: آزادسازی این منابع از اقدام‌های دولت است، دولت اغماضی برای صیانت از حقوق مردم نخواهد داشت، منابع آزادشده صرف تسویه بدهی‌های گذشته می‌شود که به دولت به ارث رسیده است.

سخنگوی دولت در زمینه مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال گفت: در سال‌های گذشته در روزهای اوج مصرف گاز و برق با قطعی روبه‌رو بودیم که با مدیریت خوب وزارت نفت با هیچ‌گونه قطعی گاز در بخش خانگی روبه‌رو نشدیم. در حوزه وزارت نیرو نیز در زمینه برق شاهد همین وضع بودیم و قطعی نداشتیم.

بهادری جهرمی تأکید کرد: مدیریت مصرف برق نیازمند عزم همگانی است، اما دولت برنامه‌هایی برای استفاده از نیروگاه‌های جدید و تقویت آنها داشته است. دولت تدابیری در این زمینه داشته و دارد تا خاطرات تلخ قطعی برق و گاز برای مردم تکرار نشود.

کد خبر 455875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =