کارگروه بررسی و پیگیری درخواست‌های بازنشستگان صنعت نفت فعال شد

درخواست‌های پانزده‌گانه هیئت اجرایی کانون‌های بازنشستگی صنعت نفت با رویکرد سه ضلعی صندوق‌ها، کارفرمایان و کانون‌ها با حضور معاون وزیر نفت در حوزه منابع انسانی، رئیس صندوق‌ها و نمایندگان دبیر اجرایی کانون‌ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عباس حاجی‌صادق در نخستین نشست بررسی و پیگیری درخواست‌های بازنشستگان صنعت نفت گفت: برای بهبود فرآیندها، بررسی دستورالعمل‌ها و پاسخگویی مطلوب‌تر، کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی را فعال خواهیم کرد.

وی افزود: ارتباط صندوق‌ها با کانون‌ها به یقین نسبت به دوره گذشته بهبود خواهد یافت، از این رو علاقه‌مند هستیم رویکرد کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی در کانون‌ها نیز اجرایی شود.

رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: ارائه پیشنهاد و مطالبه باید مبتنی بر اسناد بالادستی انجام شود، زیرا همه اختیارات در یک محل متمرکز نیست. از این رو، همواره هماهنگی با مراجع بالادستی ضروری است تا راهکارهای پیشنهادی قابلیت اجرا داشته باشند.

شایان یادآوری است که در نخستین نشست کارگروه پیگیری مطالبات صنفی با اولویت‌بندی هیئت اجرایی کانون‌ها، در خصوص ساختار نشست‌ها و حضور نماینده سازمان بهداشت و درمان، با رویکرد سه ضلعی صندوق‌ها، کارفرما و کانون‌ها گفت‌وگو شد.

بر اساس خلاصه مذاکرات، موضوع تسری فوق‌العاده تخصصی شغل به کارمندان بازنشسته قبل از ۱۳۹۲/۰۱/۰۱ و موضوع پرداخت ۵ میلیون ریال به کسانی که پیش از ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ در صنعت نفت شاغل بوده‌اند به بازنشستگان نفت، به‌عنوان ۲ مورد از ۱۵ مطالبه ذکرشده هیئت اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پاسخ تدوین مقررات وزارت نفت بیان شد.

از این رو نمایندگان دبیر هیئت اجرایی تصریح کردند: نظام پرداخت مستمری متأثر از شاغلان است و اصولاً تسری موارد دریافتی شاغلان برای بازنشستگان در چارچوب متناسب‌سازی ارزیابی می‌شود، بنابراین با طرح دیدگاه نمایندگان هیئت اجرایی و مشاور معاون وزیر نفت، موضوع برای بررسی بیشتر به کارگروه تخصصی ارجاع شد.

کد خبر 455955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =