گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۵۰ واحد تولیدی - صنعتی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۵۰ واحد تولیدی - صنعتی این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا، حسن افتخاری با بیان اینکه برنامه‌های تکلیفی شرکت گاز خراسان رضوی در این سال به‌طور کامل محقق شده است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در بخش گازرسانی روستایی ۱۱۲ روستا با جمعیت ۱۲ هزار و ۶۲۰ خانوار از گاز بهره‌مند شدند و ضریب بهره‌مندی خانوار روستایی استان به ۹۷ درصد رسید.

وی افزود: اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۵۹ روستای دیگر استان با ۱۵ هزار خانوار نیز در حال اجراست که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، ضریب نفوذ گاز روستایی واجد شرایط خراسان رضوی به صددرصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با بیان اینکه این استان در میان دیگر استان‌های کشور بیشترین سهم گازرسانی به واحدهای تولیدی - صنعتی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: پارسال با تلاش کارکنان، پیمانکاران، مشاوران و حمایت‌های شرکت ملی گاز و نگاه توسعه‌محور مدیریت ارشد استان، گازرسانی به ۸۵۰ واحد تولیدی - صنعتی انجام شد که با این اقدام مصرف میانگین سالانه حدود ۴۰ میلیون لیتر سوخت مایع این واحدها با گاز طبیعی جایگزین شد.

افتخاری گفت: مطابق آخرین تقسیم‌بندی استانداری خراسان رضوی ۲۷۱۴ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان شناخته شده که تاکنون ۲۵۶۲ روستا به شبکه گاز متصل شدند. در بخش شهری نیز از مجموع ۹۴ شهر واجد شرایط، ۹۳ شهر گازرسانی‌ شده و برنامه‌ریزی برای گازرسانی به شهر باجگیران به‌عنوان تنها شهر فاقد گاز هم در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: اکنون ۲ میلیون و ۵۶۸ مشترک در استان خراسان رضوی از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.

کد خبر 455993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =