اروپایی‌ها به دنبال اعمال تحریم‌های هوشمند علیه نفت روسیه

اتحادیه اروپا از آماده‌سازی تحریم‌های هوشمند علیه واردات نفت خام روسیه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه تایمز روز دوشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه) به نقل از والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا، گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌های هوشمند علیه واردات نفت خام روسیه است.

معاون اجرایی کمیسیون اروپا اعلام کرد: ما در حال کار روی ششمین بسته تحریمی علیه مسکو هستیم و یکی از مسائلی که در نظر داریم نوعی از تحریم نفتی است.

وی افزود: زمانی که تحریم‌ها را اعمال می‌کنیم، باید به گونه‌ای عمل کنیم که فشار بر روسیه را به حداکثر و در عین حال آسیب‌های جانبی را به خودمان به حداقل برسانیم.

دامبروسکیس تصریح کرد: هنوز بر سر جزئیات دقیق تحریم‌های نفتی روسیه هنوز توافق نشده است، اما این موارد می‌تواند شامل حذف تدریجی نفت روسیه یا اعمال تعرفه بر صادرات فراتر از سقف قیمت تعیین شده باشد.

روسیه بزرگترین عرضه‌کننده نفت اروپاست و ۲۶ درصد نفت وارداتی اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۰ میلادی تأمین کرد.

اروپا برای حدود یک سوم انرژی ناخالص خود به نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بخش‌هایی از حمل و نقل گرفته تا تولید مواد شیمیایی وابسته است.

اوکراین و بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان و لیتوانی خواستار ممنوعیت نفت و گاز روسیه هستند، در حالی که آلمان و مجارستان با تحریم فوری نفت مخالفند.

فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در سال گذشته میلادی بیش از یک سوم درآمدهای صادراتی مسکو را شامل شد.

 به گفته اندیشکده بروگل، اروپا اکنون روزانه حدود ۴۵۰ میلیون دلار برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه، حدود روزانه ۴۰۰ میلیون دلار برای گاز طبیعی و حدود ۲۵ میلیون دلار برای زغال سنگ هزینه می‌کند.

کد خبر 456074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =