۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
  • کد خبر: 456122
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تثبیت شد

قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه (ششم اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش حدود ۵ دلاری در معاملات روز دوشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه) یکنواخت ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پایان معاملات روز سه‌شنبه پس از تجربه کاهش حدود ۵ دلاری روز دوشنبه در پی اعلام حمایت بانک مرکزی چین از اقتصادهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ (کرونا) و به‌دنبال آن کاهش نگرانی‌ها درباره شرایط تقاضای سوخت چین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات بازار آی‌سی‌ئی لندن پس از رسیدن به رقم ۱۰۳ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه در ساعت‌های اولیه معاملات بازار، با ۵۹ سنت (۰.۵۸ درصد) افزایش، ۱۰۲ دلار و ۹۱ سنت به ازای هر بشکه دادو ستد شد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی در معاملات بازار بورس نیویورک (نایمکس) پس از رسیدن به رقم ۹۹ دلار و ۸۲ سنت برای هر بشکه در ساعت‌های اولیه معاملات، ساعت ۶ و ۵۸ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳۴ سنت  (۰.۳۵ درصد) افزایش ۹۸ دلار و ۸۸ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت‌های هر دو شاخص برنت و دبلیوتی‌آی در معاملات روز دوشنبه حدود ۵ درصد کاهش یافتند، به‌طوری که برنت کاهش حدود۷ دلاری و دیگر شاخص افت حدود ۶ دلاری را تجربه کردند.

بانک مرکزی چین روز سه‌شنبه یک روز پس از اعلام کاهش نسبت ذخیره ارزی بانک‌ها در بیانیه‌ای به‌منظور حمایت از اقتصاد، اعلام کرد چین نقدینگی را در بازارهای مالی به مقدار معقولی حفظ خواهد کرد.

کد خبر 456122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =