قدردانی از جهادگران تولید گاز در زمستان ۱۴۰۰ / تأمین بیش از ۵۰ درصد ارز پتروشیمی در پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس گفت: بیش از ۵۰ درصد ارز پتروشیمی کشور از منطقه پارس جنوبی تأمین می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، سخاوت اسدی در آیین تقدیر از جهادگران تولید گاز طبیعی در زمستان ۱۴۰۰ اظهار کرد: مقدار برداشت گاز از ۲۷ فاز اجرا شده پارس‌جنوبی که در منطقه ویژه پارس قرار دانرد روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب و ۱۳ پالایشگاه در این منطقه فعال است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های پایین‌دست و بخش پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: سال ۱۴۰۰ مجموعه صادرات از این منطقه ۹ میلیارد دلار رکورد زد و این یعنی حدود بیش از ۵۰ درصد ارز تأمین‌شده از سوی بخش پتروشیمی کشور مربوط به این منطقه است که در چرخه اقتصادی کشور بسیار مهم است و ما قدردان همه تلاشگران این عرصه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس بر ضرورت تبیین بی‌وقفه و جهادی متخصصان صنعت نفت که به‌صورت شبانه‌روزی در عرصه تولید گاز کشور فعالیت می‌کنند تأکید کرد و گفت: دشمن با تحریم و فریبکاری و عملیات و حملات مستقیم و غیرمستقیم و تهدیدهای نظامی و غیرنظامی می‌خواست در تولید و چرخه اقتصادی کشور اختلال ایجاد کند، اما با دستان پربرکت متخصصان صنعت نفت ناکام ماند.

افزایش برداشت از مخزن مشترک پارس جنوبی و ثبت رکورد ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز مهم‌ترین عامل گذار از زمستان سخت پارسال بوده است.

کد خبر 456174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =