افزایش فروش نفت به ارقام بسیار خوب و وصول تمام درآمد ارزی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت را وصول می‌کنیم، حتی اگر برجام هم نباشد، تأمین ارز کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم، علی صالح‌آبادی در پاسخ به پرسشی درباره نوسانات اخیر بازار ارز، با بیان اینکه درآمدهای ارزی کشور در مقایسه با پارسال بهتر شده است، تصریح کرد: درآمدهای ارزی صادرات‌های صورت‌گرفته به‌خصوص صادرات نفتی وصول شده است و در همین فروردین‌ماه اوضاع خوبی در حوزه درآمدهای ارزی داشتیم.

وی با بیان اینکه  ۱۱ میلیارد دلار در فروردین‌ماه ارز تخصص داده‌ایم، افزود: وضع خوب است و خوشبختانه نسبت به پارسال در زمینه تخصیص ارز به جایگاه ارزشمندی رسیده‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه بازار متشکل ارزی وضع خوبی دارد، تصریح کرد: صادرکنندگان اسکناس‌های خود را می‌آورند و در سامانه نیما قیمت‌ها از ثبات خوبی برخوردار است، لذا در زمینه تأمین منابع ارزی هیچ مشکلی نداریم.

وصول مطالبات از کشور انگلیس

صالح‌ آبادی درباره ارزهای بلوکه‌شده کشور در برخی کشورهای خارجی گفت: مطالبات ما از کشور انگلیس وصول و حتی از آن پول استفاده نیز شده است. راجع به سایر وجوه مسدودی نیز به مرور زمان اطلاع‌رسانی کرده و خواهیم کرد، باید در مجموع گفت که روند کار به‌خوبی پیش می‌رود.

وی درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای و تأثیر توافق یا عدم توافق با طرف‌های ۴+۱ بر بازار ارز ایران، با بیان اینکه رقم‌های اعلام‌شده برای آینده قیمت ارز، صحیح و کارشناسی نیست، اظهار کرد: این رقم‌ها برای تحت تأثیر گذاشتن ثبات بازار ارز است. پرسش من این است مگر در سه‌ سال گذشته که ما تحریم بودیم ارز کشور تأمین نشده است؟ ما همین الان ظرفیت تولید نفت و فرآورده‌های آن را به دوران قبل تحریم بازگردانده‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابراین حتی اگر برجام هم نباشد، تأمین ارز کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.

کد خبر 456187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =