تعمیر اضطراری مبدل حرارتی واحد تثبیت مایعات پالایشگاه گازی فراشبند

مبدل حرارتی واحد تثبیت مایعات پالایشگاه گازی فراشبند با تلاش متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌طور اضطراری تعمیر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محمد نجفی، جانشین رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان با بیان اینکه انجام این تعمیرات به‌دلیل بروز نشتی انجام شد، گفت: به‌دلیل نشت روغن در مایعات و اختلال در فرآیند تثبیت سیال، عملیات تعمیر این تجهیز با دریافت مجوز سه روزه کاهش تولید به‌صورت اضطراری آغاز شد.

وی افزود: پس از تخلیه روغن و میعانات، این تجهیز در اختیار اداره تعمیرات قرار گرفت و با تلاش گروه تعمیرات مکانیک پس از مسدود کردن ۱۲ فلنج در سایزهای مختلف، درب اصلی مبدل باز و با بررسی ۴۶۰ تیوپ، تیوپ‌های معیوب تعویض شدند و با انجام آزمون نهایی آنها با فشار ۱۸ بار و تأیید بازرسی فنی،  این مبدل راه‌اندازی شد و پالایشگاه در سرویس قرار گرفت.

جانشین رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان تصریح کرد: رفع نشتی روغن، افزایش بهره‌وری این مبدل و افزایش ظرفیت تولید میعانات تثبیت‌شده از اهداف مهم این عملیات بود که سبب شد تعمیر این مبدل با تلاش بی‌وقفه متخصصان و ۲۴۰ نفر ساعت کار در کمتر از ۲۴ ساعت و در شرایط کاملاً ایمن با موفقیت انجام شود.

کد خبر 456192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =