تداوم روند افزایشی شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا در ۲۱ ماه اخیر

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به نهم اردیبهشت‌ماه به بالاترین سطح از مارس ۲۰۲۰ رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش قیمت‌های نفت و محرک‌های دولتی که سبب ازسرگیری عملیات حفاری پیاپی شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای بیست و یکمین ماه تعداد دکل‌های نفت و گاز را افزایش دادند.

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (نهم اردیبهشت‌ماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ آوریل (نهم اردیبهشت‌ماه) نسبت به هفته پیش از آن ۲۹ دستگاه افزایش یافت و به ۶۹۸ دستگاه و بالاترین سطح از مارس ۲۰۲۰ رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع دکل‌های آمریکا تا این تاریخ در سال جاری میلادی نسبت به‌ مدت مشابه پارسال، ۲۵۸ دستگاه یا ۵۹ درصد افزایش یافته است. در طول یک ماه، مجموع تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز با ۲۸ دستگاه افزایش روبه‌رو بوده است.

مجموع دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به نهم اردیبهشت‌ماه نسبت به هفته پیش از آن ۲۱ دستگاه افزایش یافت و به ۵۵۲ دستگاه رسید، به‌طوری که رکورد افزایش برای بیست‌ویک ماه پیاپی را ثبت کرد. شمار دکل‌های گازی به ۱۴۴ دستگاه رسید که نسبت به هفته پیش ثابت ماند.

با وجود اینکه تعداد دکل‌های  نفت و گاز آمریکا رکورد افزایش ۲۱ ماه پیاپی را ثبت کرده، اما افزایش هفتگی بیشتر تک رقمی بوده و تولید نفت هنوز بسیار پایین‌تر از رکوردهای پیش از آغاز بحران شیوع ویروس همه‌گیر کروناست، زیرا بسیاری از شرکت‌ها بیشتر بر بازگشت پول به سرمایه‌گذاران و پرداخت بدهی تمرکز می‌کنند.

از زمان آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین، دولت ایالات متحده آمریکا به‌منظور کاهش قیمت‌های داخلی از شرکت‌های حفاری خواست نفت و گاز بیشتری تولید و به متحدان کمک کنند وابستگی‌شان به انرژی روسیه قطع شود.

بر اساس داده‌های انرژی دولت فدرال، تولید نفت خام آمریکا از رقم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱۲ میلیون بشکه در  سال ۲۰۲۲ و ۱۳ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۳ میلادی می‌رسد، در حالی که این رقم همچنان از رکورد ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۹ میلادی فاصله دارد.

 شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 456248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =