افزایش ۲ برابری عرضه فرآورده‌های نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس به اروپا

عرضه فرآورده‌های نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس به مقاصد اروپایی با هدف پوشش کمبود عرضه روسیه دو برابر شد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در پی کاهش عرضه سوخت روسیه به اروپا به‌دلیل درگیری‌های نظامی مسکو - کی‌یف عرضه سوخت ویژه حمل‌ونقل از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به مقصد اروپا ۱۳۰ درصد افزایش یافت.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از سوی بلومبرگ، انتظار می‌رود عرضه سوخت حمل‌ونقل از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به اروپا به حدود ۳۷۹ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین حجم از اکتبر ۲۰۲۰ خواهد بود. این رقم کمبود روزانه ۱۶۶ هزار بشکه‌ای عرضه سوخت روسیه به اروپا را پوشش می‌دهد.

اگرچه صادرات انرژی روسیه به اروپا تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگرفته است، نگرانی‌ها در میان بازرگانان بازارهای جهانی نفت، شرکت‌های کشتیرانی و بیمه درباره معامله با روسیه افزایش یافته است. بلومبرگ در گزارش خود آورده است که درآمد منطقه خاورمیانه از صادرات سوخت و نفت در این ماه ممکن است بر اساس قیمت‌های کنونی به یک میلیارد و ۵۰۰ میلون دلار برسد.

قیمت سوخت کامیون‌ها، وسایل نقلیه سنگین و کشتی‌ها در اروپا امسال ۷۰ درصد افزایش یافته، در حالی که این افزایش اکنون در پی بالا رفتن قیمت‌های نفت خام از سطوح ۱۰۰ دلار برای هر بشکه به‌دلیل درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، فراتر رفته است.

کد خبر 456252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =