تلاش‌ برای افزایش فروش نفت از اقدام‌های دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌هاست

رئیس‌جمهوری گفت: تلاش‌ها برای افزایش فروش نفت و گسترش همکاری‎‌های تجاری با کشورهای همسایه و به‌طور کلی ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور برای این بوده که اثر تحریم‌ها خنثی و رفع آنها تسهیل شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی شامگاه شنبه (دهم اردیبهشت‌ماه) در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی کشور گفت: باور دارم که همه مشکلات کشور قابل حل است و هرچه از زمان حضورم در رأس قوه مجریه می‌گذرد به اعتبار اشراف بیشتر بر ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور از نیروی انسانی کارآمد تا منابع طبیعی، به آینده درخشان کشور امیدوارتر می‌شوم.

وی با اشاره به اینکه دولت رونق تولید را محور پیشرفت و رشد اقتصادی و رفع مشکلات کشور می‌داند، افزود: شخصاً یکی از مخالفان اصلی واردات بی‌رویه هستم، اما در بعضی از زمینه‌ها با توجه به نبود ظرفیت‌های تولیدی کشور ناچار به واردات هستیم.

رئیس‌جمهوری در تشریح اقدام‌های دولت در رویارویی با تحریم‌ها تصریح کرد: رفع تحریم‌ها از نگاه دولت تنها راهکار و محور حل مشکلات اقتصادی کشور نبوده است، تلاش‌ها برای افزایش فروش نفت و گسترش ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه و به‌طور کلی ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی کشور برای این بوده که اثر تحریم‌ها خنثی و رفع تحریم‌ها تسهیل شود.

رئیسی اظهار کرد: دولت هیچ راهکار ناظر به رفع مشکلات اقتصادی در کشور را نادیده نگرفته است و هر اقدام یا برنامه‌ای که می‌توانسته کمکی به حل مشکلات بکند، دنبال شده است.

کد خبر 456270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =