پیام معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به مناسبت روز کارگر

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز کارگر، از تلاش شبانه‌روزی و زحمات این سرمایه‌های ارزشمند صنعت نفت که شکوفایی و اقتدار کشور در عرصه اقتصاد به دستان توانمند آنان حاصل شده است، قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، متن پیام مهدی علی‌مددی به شرح زیر است:

«۱۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با اولین روز از ماه «مه» میلادی، به‌عنوان «روز جهانی کار و کارگر» نامگذاری شده است. این روز یادآور حرکت عدالت‌خواهانه کارگران در سال ۱۸۸۶ میلادی در آمریکا بوده است. روحیه ظلم‌ستیزی و آزادگی جامعه زحمتکش کارگری همیشه در راه تحقق عدالت صنفی و اجتماعی با فداکاری و ازجان‌گذشتگی آمیخته شده و این عزیزان را در جبهه مقابله با ظلم و استکبار قرار داده است.

نقش کارگران در توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع، امری انکارناپذیر است. این قشر زحمتکش در جوامع بشری مبتنی بر نظام‌های سرمایه‌داری، صرفاً به‌عنوان ابزاری برای افزایش تولید ثروت هویت می‌یابند، اما از دیدگاه اسلام، کار کارگر عبادت است و کارگری که برای تأمین معاش خانواده خود به کار و تلاش می‌پردازد چونان مجاهد فی سبیل‌الله اجر و پاداش خواهد داشت.

کارگران شریف کشورمان که در مقاطع مختلف و در راه نیل به پیشرفت‌های اقتصادی، حضوری سازنده داشته‌اند، در تحقق پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقشی محوری و چشمگیر را ایفا کرده‌اند. اعتصاب متعهدانه کارگران صنعت نفت، چرخه معیوب اقتصاد وابسته رژیم ستمشاهی را به یکباره با رکود کامل مواجه کرد و دیری نپایید تا تمامی ارکان این رژیم کاملاً متلاشی شد. اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت در سال ۱۳۵۷ به‌عنوان برگی زرین از تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند.

اینک، با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به مدد سال‌ها تلاش بی‌شائبه کارگران سختکوش؛ استقلال و بالندگی این صنعت را شاهد هستیم و بدون شک، همت والای این جهادگران عرصه اقتصاد در سراسر این خاک مقدس، ارزشمندترین سرمایه صنعت نفت است؛ سرمایه‌ای که نه‌تنها با کوشش وصف‌ناپذیر، چرخ‌های توسعه و پیشرفت کشور را به حرکت در می‌آورد که با اراده و عزمی مثال‌زدنی، در زمان جنگ اقتصادی ناجوانمردانه دشمن، با تکیه بر توان علمی و دانش فنی به‌روز، تحریم‌های بی‌سابقه را پشت سر گذاشته و سیاست فشار حداکثری دشمنان را به شکست حداکثری تبدیل کرده و توانمندی ایران و ایرانی را در عرصه‌های مختلف صنعت به‌منصه ظهور رسانده است.

فرصت را غنیمت دانسته و ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، تلاش شبانه‌روزی و زحمات این سرمایه‌های ارزشمند صنعت نفت را که شکوفایی و اقتدار کشورمان در عرصه اقتصاد به دستان توانمند آنان حاصل شده است، ارج نهاده و سلامتی و بهروزی یکایک این عزیزان را از درگاه خداوند منان خواستارم.»

کد خبر 456296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =