۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
  • کد خبر: 456313
جهش ۱۸ درصدی صادرات نفت خام عمان

صادرات نفت خام عمان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری زاویه، میانگین تولید روزانه نفت خام عمان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی به یک میلیون و ۴۰ هزار بشکه رسید که در مقایسه با رقم تولید ۹۵۳ هزار و ۶۰۰ بشکه‌ای ثبت‌شده در مدت مشابه پارسال، ۸.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس آمار منتشرشده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان (NCSI)، کل تولید نفت  و میعانات گازی عمان در سه ماه نخست امسال با ۸.۷ درصد افزایش به ۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است، در حالی که این رقم  در دوره مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی ۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بود.

تولید نفت خام عمان در سه ماه ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۲ میلادی با جهش ۱۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسید، در حالی که تولید میعانات گازی در دوره مورد بررسی با ۲.۷ درصد کاهش ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه ثبت شد.

داده‌های مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان نشان می‌دهد کل صادرات نفت عمان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی با ۱۸ درصد رشد به ۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید که در مقایسه با رقم ۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در دوره مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش نشان می‌دهد.

مجموع صادرات نفت عمان برای کل سال ۲۰۲۱ با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۸۸ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۸۷ میلیون بشکه بود.

کد خبر 456313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =