توانایی پایانه‌های نفتی برای صادرات حداکثر نفت تولیدی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تأکید بر توانایی این شرکت برای صادرات حداکثری نفت تولیدی کشور گفت: یکی از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم خنثی‌سازی تحریم‌هاست که بخش عمده‌ای از بار اجرایی این موضوع برعهده صنعت نفت است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز امروز (پنجشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه ) در نشست با محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و عبدالکریم جمیری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اظهار کرد: این نخستین بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ۱۰ سال اخیر از قلب صادرات نفت خام کشور است که ناشی از تغییر رویکرد دولت سیزدهم و نتیجه انتخاب مدیرعاملی از جنس نفت است.

وی تصریح کرد: در این سفر ضمن بررسی کامل فرآیند دریافت، ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام، بازدیدی از تأسیسات پایانه ‌نفتی خارک انجام و تصمیم‌های مناسبی برای حل مسائل و چالش‌های شرکت که بعضاً سال‌ها وجود داشتند، گرفته شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: همچنین با توجه به تعهد صنعت نفت به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در پایانه خارک، مسائل این حوزه با حضور مقام‌های مسئول از جمله نماینده ولی فقیه و امام جمعه، نماینده  بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس و… بررسی و تصمیم‌های مؤثری گرفته شد.

اسدروز به نقش شرکت پایانه‌های نفتی ایران برای اجرای راهبرد افزایش حداکثری ظرفیت صادرات نفت کشور اشاره کرد و افزود: از نخستین روزهای تکلیف به افزایش صادرات با برگزاری نشست‌های منظم، اقدام‌های متعددی به‌صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شد و در مرحله اجرا قرار گرفت که اگر بخواهم به‌صورت خلاصه به نتیجه آن اشاره کنم، در یک جمله خلاصه می‌شود؛ امروز هر مقدار نفتی که شرکت ملی نفت ایران تولید کند، پایانه‌های نفتی ایران قادر به صادرات آن است.

وی در پایان گفت: احداث مخازن جدید، بازسازی و تعمیرات اسکله‌ها، تعمیرات اساسی نیروگاه تولید برق، تعمیرات اساسی مخازن ذخیره‌سازی، انجام اقدام‌های اصلاحی در اسکله‌ها و مخازن، تعمیرات اساسی یدک‌کش‌ها، نوسازی ناوگان ماشین‌های آتش‌نشانی از جمله اقدام‌هایی است که در مراحل مختلف پیگیری و اجرا قرار دارند.

کد خبر 456391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =