وضع فروش نفت با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بهبود یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و تلاش‌هایی که انجام شد برخی منابع و دارایی‌های مسدود شده ایران در کشورهای دیگر آزاد شد و وضع فروش نفت بهبود یافت.

به گزارش شانا، سیدمسعود میرکاظمی امروز (دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در نشست تشریح ابعاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گزارشی از برخی مشکلات گذشته و کسری‌های پیشین در زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم ارائه کرد و گفت: دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که ناملایمات اقتصادی داخلی و خارجی فراوانی پیش روی آن قرار داشت و مدیریت مناسبی نسبت به منابع و مصارف کشور صورت نگرفته بود.  

وی افزود: با آغاز دولت سیزدهم و تلاش‌هایی که انجام شد بعضی از منابع و دارایی‌های مسدود شده ایران در کشورهای دیگر آزاد شد و وضع فروش نفت بهبود یافت.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش قیمت جهانی برخی کالاهای اساسی و به تبع آن افزایش انگیزه برای قاچاق این اقلام از داخل کشور تصریح کرد: یکی از دلایل دولت برای اصلاح قیمت‌ها جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی و کنترل خروج از شبکه بود، زیرا اگر قرار بود عملکرد سال گذشته را برای امسال نیز ادامه دهیم، باید ۲۰ میلیارد دلار برای وزارت جهاد کشاورزی و چهار میلیارد دلار برای وزارت بهداشت تامین می‌شد.

کد خبر 456554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =