ضرورت نگهداری و نوسازی زیرساخت‌های شرکت پایانه‌های نفتی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر ضرورت نگهداری و نوسازی زیرساخت‌های این شرکت از جمله مخازن ذخیره‌سازی، خطوط لوله و اسکله‌های صادراتی و ناوگان دریایی تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز در نشست بررسی برنامه‌ها و راهکارهای تقویت و نوسازی ناوگان دریایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان یک شرکت فنی، عملیاتی و تخصصی، مسئولیت دریافت، ذخیره‌سازی، بارگیری و صادرات نفت خام کشور و میعانات گازی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلان نظام و دولت سیزدهم و راهبردهای مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها و افزایش حداکثری صادرات نفت خام است، تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان متولی انجام عملیات صادرات نفت خام و میعانات گازی باید آمادگی لازم را در راستای انجام مأموریت‌های محوله داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر نگهداری و نوسازی زیرساخت‌ها از جمله مخازن ذخیره‌سازی، خطوط لوله و اسکله‌های صادراتی و ناوگان دریایی تأکید و عنوان کرد: این اهداف باید در دستور کار مستمر مدیران، رؤسای ستادی و رؤسای مناطق عملیاتی قرار گیرد.

اسدروز گفت: باید تلاش کنیم بهتر و موفق‌تر از سال‌های گذشته نقش کلیدی خود را به‌عنوان مجموعه‌ای چابک، توانمند و متعالی، با تأمین رضایت پایدار مشتریان، سهامداران و ذی‌نفعان کلیدی ایفا کنیم.

در این نشست مدیران و رؤسا با برشمردن برنامه‌ها، مسائل و چالش‌ها، درباره نوسازی ناوگان دریایی و یدک‌کش‌های عملیاتی، تربیت نیروی انسانی متخصص، تعمیرات و نوسازی مخازن ذخیره‌سازی، حمایت از ساخت داخل تجهیزات و اصلاح فرآیندها در راستای چابکی و ارتقای تاب‌آوری عملیاتی موضوعاتی را بیان کردند و در این زمینه تصمیم‌هایی اتخاذ شد.   

برگزاری نخستین نشست کمیته حسابرسی پایانه‌های نفتی در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به اهمیت کمیته حسابرسی تأکید کرد: وظیفه کمیته حسابرسی کمک به هیئت‌ مدیره و مدیرعامل در نظارت بر سلامت صورت‌های مالی و کنترل‌های داخلی شرکت، رعایت الزام‌های قانونی و مقرراتی و نیز استانداردها و خط‌مشی اخلاقی شرکت، شایستگی و استقلال حسابرس مستقل شرکت، عملکرد حسابرسان داخلی و نیز حسابرسان مستقل و تهیه گزارش‌های کمیته حسابرسی برای ارائه در مجموعه گزارش‌های سالانه شرکت‌هاست.

در ادامه منشور کمیته قرائت و پس از بحث و بررسی پیرامون مفاد منشور ضمن تصویب برنامه سالانه کمیته مبنی بر برگزاری نشست کمیته در پایان هر ماه مقرر شد پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی شرح کارهای پیمان‌های حجمی مستمر غیرپروژه‌ای متشکل از نمایندگان مدیریت‌های امور مالی، منابع انسانی، حسابرسی داخلی، امور حقوقی و پیمان‌ها به‌عنوان اعضای اصلی کمیته و نمایندگان متقاضیان مناقصه به‌عنوان اعضای متغیر کمیته به مدیرعامل بازتاب داده شود.

با توجه به حضور حسابرس مستقل در شرکت برای بررسی صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال ۱۴۰۰ و در اجرای بند ۴، ماده ۹ منشور مقرر شد نشست لازم با حسابرس مستقل برگزار شود.

کد خبر 456558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =