وزارت نفت برای مسائل محیط زیستی حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت گفت: این وزارتخانه درباره مسائل محیط زیستی حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داده که این سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه نفت است.

به گزارش خبرنگار شانا، مظاهر انصاری امروز (سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی کشور با مدیران ارشد صنعت نفت گفت: در سال ۹۴ مقام معظم رهبری سیاست‌های مربوط به محیط زیست را ابلاغ کردند که در عمل اجرای این بند از قانون به‌عنوان پیوستی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: چند بند مهم در آن سیاست‌های ابلاغی یادشده که بند ۱۱ آن اهمیتی ویژه دارد، در این بند آمده است: حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌های سازگار با محیط زیست با استفاده از ابزارهای مناسب از جمله عوارض و مالیات سبز، بنابراین اگر توسعه با برنامه‌ریزی دقیق همراه باشد حتی سبب می‌شود محیط زیست ما در سلامت کامل قرار گیرد.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با بیان اینکه یکی از ارکان مهم توسعه پایدار، پرداختن به مسائل محیط زیستی است، تصریح کرد: توسعه زمانی معنا می‌یابد که همه اجزای آن با هم فعالیت کنند، بنابراین اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد کار به‌خوبی انجام نخواهد شد.

انصاری با تأکید بر اینکه حفظ و توجه به محیط زیست به‌معنای نفی صنعتی شدن نیست، اظهار کرد: اگر توسعه با برنامه‌ریزی دقیق همراه باشد محیط زیست در اطراف تأسیسات پتروشیمی سلامت خواهد ماند، اما اگر توسعه با محور محیط زیست نباشد تأسیسات صنعتی می‌تواند مخرب باشد.

وی گفت: وزارت نفت درباره مسائل محیط زیستی حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است که این سرمایه‌گذاری در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه نفت است و تا پایان برنامه هفتم توسعه تداوم خواهد یافت.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با اشاره به اینکه وضع محیط زیست مطلوب نیست و همه ما باید برای حفاظت بیشتر از آن تلاش کنیم، تصریح کرد: پروژه و مجموعه‌ای ارزشمند است که حداقل و کمترین حادثه در آن اتفاق بیفتد.

انصاری اظهار کرد: ما در همه زمینه‌ها و در حوزه کاری خود در خدمت هلدینگ‌های پتروشیمی برای ارتقای کاری آنها خواهیم بود.

کد خبر 456576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =