آمادگی نفت و گاز پارسیان برای سرمایه‌گذاری در یکی از میدان‌های نفتی

مدیرعامل شرکت گروه نفت و گاز پارسیان گفت: این شرکت آمادگی سرمایه‌گذاری و حضور در یکی از میدان‌های نفتی در مسیر افزایش خوراک واحدهای پتروشیمی دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، اسمعیل قنبری امروز (سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در نشست هم‌اندیشی مدیران‌عامل هلدینگ‌های پتروشیمی با مدیران ارشد صنعت نفت اظهار کرد: ارکان توسعه صنعت پتروشیمی بر چهار محور خوراک، فناوری، تأمین مالی و بازار استوار است و با توجه به وجود زیرساخت‌های مطلوب در کشور امکان توسعه این صنعت پیشرو وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه تأمین فناوری‌های مورد نیاز صنعت نقش‌آفرین باشند گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است و صنعت پتروشیمی می‌تواند امسال با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور در راه تحقق این شعار نقش‌آفرین باشند.

مدیرعامل شرکت گروه نفت و گاز پارسیان افزود: ایران دارای نخستین منابع هیدروکربوری جهان است و حاضر هستیم که در بخش‌های مختلف در مسیر تأمین خوراک بیش از گذشته همکاری داشته باشیم.

قنبری تأکید کرد: شرکت گروه نفت و گاز پارسیان با هدف تأمین و افزایش خوراک آمادگی دارد تا در یکی از میدان‌های نفتی کشور سرمایه‌گذاری کند.

وی به نقش مهم و تأثیرگذار شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در تأمین دانش فنی و کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی تأکید کرد و گفت: باید این شرکت و دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کرد و زمینه را برای فعالیت‌های بیشتر آنها فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت گروه نفت و گاز پارسیان ادامه داد: این مجموعه مذاکره و رایزنی‌های جامعی را با بانک‌های ملت، ملی و تجارت برای تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای خود انجام داده و به دنبال رفع نیازهای مالی خود با استفاده از ظرفیت‌های نظام بانکی است.

قنبری با اشاره به ضرورت بازنگری در بعضی از مصوبه‌های ابلاغی وزارت صمت گفت: از وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتظار داریم تا در این زمینه اقدام لازم را برای حمایت از پتروشیمی‌ها انجام دهند.

کد خبر 456610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =