سلامت کارکنان؛ اولویت نخست شرکت انتقال گاز ایران

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران تأکید کرد که سلامت کارکنان اولویت نخست این شرکت است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در آیین گشایش کلینیک این شرکت که با حضور رئیس بیمارستان نفت و بهداشت و درمان استان تهران و رئیس طبی صنعتی و سلامت کار و مسئولان بهداشت شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت هفته سلامت، بر ضرورت استقرار این کلینیک در تسهیل امور کارکنان، بهبود سلامت روحی و روانی و کاهش هزینه‌ها، تأکید کرد و گفت: شرکت انتقال گاز ایران با ۱۱ هزار  نیرو و خانواده حداقل ۵۰ هزار نفری، بزرگ‌ترین شرکت تابع ملی گاز ایران است که مأموریت سخت و حساسی را برای رفاه و آسایش مردم در سراسر کشور به‌عهده دارد.

وی با اشاره به شعار پیشگیری قبل از درمان ادامه داد: با توجه به موقعیت شغلی، کارکنان این شرکت در فصل تابستان به‌دلیل انجام تعمیرات و عملیات‌های مختلف و در فصل زمستان تلاش برای انتقال پایدار گاز به مبادی مصرف در ستاد و مناطق عملیاتی استرس کاری بالایی دارند که از مجموعه بهداشت و درمان وزارت نفت تقاضا داریم با آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای مناسب برای زندگی کاری کارکنان این شرکت پیشنهاد مناسبی بدهند.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران با قدردانی از مدیریت توسعه منابع انسانی و امور اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل اظهار کرد: رشد بعضی از بیماری‌ها مانند دیابت و فشار خون بین کارکنان شرکت انتقال گاز ایران نسبت به آمار سراسری بالاست که امیدواریم با پایش مستمر و استقرار کلینیک، شاهد روند رو به بهبود و رسیدن به شاخص‌های سلامتی باشیم.

حسینی همچنین با اشاره به پراکندگی جغرافیایی تأسیسات و مراکز بهره‌برداری مناطق عملیاتی در سراسر کشور، بر ضرورت وجود مراکز درمانی در مناطق عملیاتی تأکید کرد.

محمدرضا کاظمی‌آشتیانی، رئیس بیمارستان نفت و بهداشت و درمان استان تهران نیز از توجه ویژه شرکت انتقال گاز ایران به سلامت کارکنان قدردانی و بیان کرد: پشتیبانی و حمایت بیمارستان نفت از شرکت‌های تابع وزارت نفت به‌عنوان یک خانواده بزرگ همیشه در اولویت بوده است.

وی افزود: هدف از گشایش کلینیک، طب کار و طب صنعتی است و پشتیبانی کاملی از سلامت حدود ۵۰۰ نفر از کارمندان ستاد است که ارائه مشاوره و معاینه‌های طبی و داروهای عمومی از جمله اقدام‌ها خواهد بود.

رئیس بیمارستان نفت و بهداشت و درمان استان تهران رصد و پایش کلینیک را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: نتایج کلینیک و بازخورد کارکنان از استقرار کلینیک را باید در نظر بگیریم و سلامت کارکنان به‌طور مستمر پایش شود.

براساس این گزارش، در این کلینیک، پزشک عمومی، پرستار، روان‌شناس بالینی و کارشناس تغذیه با توجه به برنامه زمانی مشخص‌شده در طول هفته حضور خواهند داشت.

کد خبر 456658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =