نقش‌آفرینی مهم ایران در تأمین گاز اروپا

یک کارشناس اسپانیایی حوزه انرژی معتقد است ایران با توجه به ذخایر گاز و امکانات و توانمندی‌های فنی و تخصصی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها موقعیت و سرعت مناسب‌تری برای تأمین ال‌ان‌جی جهان به‌ویژه اروپا دارد.

کارالوس باربرین در حاشیه نشست تخصصی «نگاهی به روندهای ژئوپلیتیک در بخش گاز و ال‌ان‌جی» در دومین روز بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: درگیری نظامی روسیه و اوکراین و نقش ایران در جبران کمبود گاز اروپا، فروش نفت گاز و میعانات گازی، چالش‌ها و فرصت‌ها، تعریف راهکارهای تازه برای فروش نفت و گاز، تبدیل گاز ایران به گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) و نحوه ارسال آن به کشورهای اروپایی، مسیرهای جدید انرژی در خاورمیانه و اتصال آن به بازار مصرفی اروپا از محورهای اصلی این نشست بود.

وی با اشاره به برخورداری از ذخایر فراوان گاز در ایران و رتبه مناسبش در جهان اظهار کرد: با توجه به وضع اضطراری ایجادشده در جهان، ایران می‌تواند نقشی بسزا در تأمین گاز و ال‌ان‌جی جهان ایفا کند.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی بر این باور است که ایران با توجه به ذخایر گاز و امکانات و توانمندی‌های فنی و تخصصی در مقایسه با بسیاری از کشورها (سنگال، موریتانی، موزامبیک و...) موقعیت و سرعت مناسب‌تری برای تأمین ال‌ان‌جی جهان به‌ویژه کشورهای اروپایی دارد.

باربرین با اشاره به پیام اخیر نماینده اتحادیه اروپا اشاره کرد: ایران می‌تواند از طریق ترکیه، پاکستان و... صادرکننده گاز به اروپا باشد، اما ال‌ان‌جی هم می‌تواند جایگزینی مناسب برای تأمین گاز اروپا و دیگر نقاط جهان باشد.

وی تأکید کرد: ایران می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ میلادی به نقشی که باید در زمینه صادرات گاز به اروپا و دیگر نقاط جهان برسد.

کد خبر 456788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =