پیشرفت ۳۲ درصدی فاز مهندسی طرح گوگردزدایی پالایشگاه اصفهان

فاز مهندسی و خرید تجهیزات واحد گوگردزدایی از ته‌مانده‌های برج تقطیر پالایشگاه اصفهان با بهره‌گیری از توان شرکت‌های داخلی و با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان آذرماه امسال می‌شود.

غلامرضا انوری، مدیر طرح گوگردزدایی از ته‌مانده‌های برج تقطیر پالایشگاه اصفهان در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره اظهار کرد: مرحله مهندسی و خرید تجهیزات طرح احداث واحد RHU (گوگردزدایی از ته‌مانده‌های برج تقطیر) پالایشگاه اصفهان تا پایان پاییز امسال پایان می‌یابد.

وی درباره اهداف این طرح گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح، افزایش و ارتقای کیفی محصولات پالایشگاه نفت اصفهان به سطح استانداردهای بین‌المللی و کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، نظیر سولفور (گوگرد) و فلزات سنگین، با ظرفیت روزانه ۸۱ هزار بشکه است.

مدیر طرح گوگردزدایی از ته‌مانده‌های برج تقطیر پالایشگاه اصفهان افزود: قرارداد این پروژه بین شرکت‌های پالایش نفت اصفهان و  نارگان در دهم مرداد ۹۸ امضا و مدیریت طرح آن به شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران سپرده شد.

انوری تأکید کرد: این طرح هم‌اکنون در مرحله EP (فاز مهندسی و خرید تجهیزات) است که پس از تکمیل، وارد مرحله انتخاب پیمانکار و اجرا می‌شود.

مدیر این طرح همچنین گفت: طراحی و خرید تجهیزات این واحد پیشرفته پالایشی که آلاینده‌های نفت کوره و محصولات سنگین ته‌مانده برج تقطیر در خلأ را کاهش می‌دهد، توسط شرکت ایرانی نارگان انجام شده است، خروجی این واحد پس از تکمیل، سوختی با آلایندگی بسیار کمتر بوده و مقدار گوگرد حاصله به سطح استاندارد ppm ۴۰۰ خواهد رسید.

انوری توضیح داد: خروجی این واحد در مراحل بعدی، پس از احداث واحد RFCC به‌عنوان خوراک آن واحد برای تولید فرآورده‌های ارزشمند اصلی، مصرف خواهد شد.

وی درباره مقدار پیشرفت این پروژه گفت: فاز مهندسی و خرید این طرح که با اعتبار ارزی ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده، تا به حال ۳۲ درصد پیشرفت برنامه‌ای داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه پایان یابد.

تأمین بیش از ۹۸ درصد از کالای طرح از سازندگان داخلی

مدیر طرح گوگردزدایی از ته‌مانده‌های برج تقطیر پالایشگاه اصفهان درباره تأمین کالا و تجهیزات این طرح گفت: بیش از ۹۸ درصد کالا و تجهیزات این طرح توسط سازندگان داخلی تأمین می‌شود.  

انوری با اشاره به توانمندی شرکت‌های داخلی یادآور شد: این طرح به‌صورت صددرصدی با استفاده از توان داخلی شرکت‌ها و متخصصان ایرانی به اجرا در می‌آید و از ظرفیت اشتغال‌زایی خوبی نیز برخوردار است.

وی درباره تهیه راکتورهای موردنیاز این طرح که در سال‌های پیش دچار مشکل شده بود، گفت: امید می‌رود با ابتکار شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، این موضوع طی امسال به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 456789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =