استمرار تولید هلدینگ خلیج فارس با استفاده از توان داخلی‌ها

مدیر تولید و زنجیره تأمین گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، استمرار تولید و افزایش ظرفیت را گواه موفقیت در استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و توان داخل بیان کرد.

به گزارش شانا به نقل از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمدرضا سلیمان‌زاده در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: تولید در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اکنون مشکل خاصی در تولید وجود ندارد و بر موانع ایجادشده از تحریم‌ها نیز با حمایت مدیریت و با مدد داخلی‌سازی تأمین تجهیزات و نیازمندی‌های واحدها غلبه کردیم. استمرار تولید و افزایش ظرفیت نیز گواه موفقیت ما در استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و توان داخل است.

مدیر تولید و زنجیره تأمین گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: در زمینه تأمین قطعات و تجهیزات و تولید کاتالیست و مواد شیمیایی که بسیار های‌تک هستند از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کردیم و با اتکا به این توانمندی امکان ورود به تولید دانش فنی نیز وجود دارد.

سلیمان‌زاده بر ظرفیت بسیار بالای نیروهای تحصیل‌کرده به‌خصوص در زمینه رشته‌های مهندسی در کشور اشاره کرد و گفت: نسبت به کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی افراد تحصیل‌کرده قابل توجهی داریم که با بهره‌مندی از مدیریت و حمایت مدیران بخش‌های مختلف می‌توانیم از این ظرفیت برای تولید بیشتر محصولات پتروشیمی، تأمین نیازمندی‌های این صنعت و تولید گریدهای متنوع و توسعه زنجیره پایین‌دست و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی دستیابی به این هدف را مرهون سازمان‌دهی و مدیریت یکپارچه در کشور دانست و اظهار کرد: با مدیریت یکپارچه هر بخشی مسئولیت خود را می‌داند و بخش خصوصی نیز از این امکانات استفاده خواهد کرد.

مدیر تولید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از رفع مشکلات عملیاتی برخی واحدها در سال گذشته خبر داد و گفت: اواخر سال گذشته برخی واحدها تعمیر و رفع اشکال شده و وارد سرویس شدند و امیدواریم امسال از این ظرفیت بهره‌برداری کنیم. یکی از مشکلات تولید، تأمین خوراک مطابق با طراحی اولیه واحد است که برنامه‌ریزی کردیم برای کمبود خوراک از منابع جدید کمک بگیریم و هر جا نیاز به سرمایه‌گذاری و تأمین خوراک است با کمک و همکاری وزارت نفت این کار را انجام دهیم.

کد خبر 456805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =