تلاش مجتمع پارس جنوبی برای هموار کردن مسیر دانش‌بنیان‌ها

مدیران شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در نشستی که با شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات داخلی و دانش‌بنیان داشتند ضمن پاسخ به پرسش‌ها و بررسی مشکلات آنها، اعلام کردند: این مجتمع همچنان به حمایت جدی خود از دانش‌بنیان‌ها ادامه می‌دهد و در تلاش است چالش‌های این مسیر را هموار کند.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست تخصصی مجتمع گازی پارس جنوبی به‌منظور همکاری با شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان امروز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) با حضور نمایندگان این شرکت‌ها در حاشیه دومین روز بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، برگزار شد. در این نشست نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان به بیان مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر پویاتر شدن فعالیت در پارس جنوبی پرداختند.

از جمله درخواست‌هایی که سازندگان داخلی از مسئولان مجتمع گازی پارس جنوبی داشتند، برگزاری مناقصه‌ها با توجه به توانمندی سازندگان داخلی و نیازسنجی‌های ازپیش‌انجام‌شده بود تا برگزاری مناقصه‌ها براساس آن باشد و مجدد برگزار نشود.

جواد سهیلی، مدیر بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی در سخنانی در این نشست با بیان اینکه سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: از دلایلی که ناچار می‌شویم مناقصه‌ها را دوباره برگزار کنیم این است که سازنده‌ها در مناقصه شرکت نمی‌کنند.

یکی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با بیان اینکه سازندگان داخلی در پارس جنوبی حرکت رو به جلویی داشتند و کیفیت بومی‌سازی در صنعت نفت آن‌طور که در پارس جنوبی رعایت می‌شود، مشابه ندارد، تصریح کرد: اکنون محصولات این مجموعه به روسیه، ترکیه، عراق، اندونزی و حتی ایتالیا صادر می‌شود، با این حال از حداکثر توان خود در بخش دانش‌بنیان بهره نمی‌بریم، در حالی که اگر از ما حمایت شود می‌توانیم سریع‌تر و با کیفیت بالاتری خدمات خود را انجام دهیم.

کد خبر 456820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =