تزریق ۴۵۲ هزار دُز واکسن کرونا در سازمان بهداشت و درمان نفت

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام کرد: واکسیناسیون کامل و تزریق سه دُز واکسن، مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، سید مهدی هاشمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و همه‌گیری جهانی متعاقب آن گفت: در دومین دهه از قرن بیست‌ویکم، دوباره بیماری‌های عفونی به‌عنوان بزرگ‌ترین موضوع سلامتی بشر مطرح شدند و متعاقب آن واکسیناسیون به‌عنوان پراهمیت ترین رفتار بشریت برای بقا تلقی شد، این در حالی بود که کمتر کسی بیماری‌های عفونی را در قرن بیست و یکم میلادی مهم تلقی می‌کرد.

وی ادامه داد: بهداشت و درمان صنعت نفت بر اساس رسالت سازمانی خود درباره حفظ سلامت کارکنان و خانواده صنعت نفت، از دیرباز در حوزه واکسیناسیون فعال بوده و در این سازمان واحدهای بهداشت خانواده و واکسیناسیون در همه گروه‌های سنی بر اساس دستورعمل‌های کشوری خدمات واکسیناسیون را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بیان کرد: از برنامه‌های مهم این سازمان انجام واکسیناسیون‌های هپاتیت B  و یادآور کزاز در سال‌های گذشته برای شاغلان در صنعت نفت بوده و این برنامه طی تفاهم‌نامه‌های امضاشده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال پیگیری است.

هاشمی اظهار کرد: در برنامه واکسیناسیون ملی علیه بیماری کرونا، پیرو دستور مقام عالی وزارت، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت حرکت بزرگ و ارزشمندی را  با همکاری شرکت‌های اصلی وزارت نفت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مردادماه سال ۱۴۰۰ اجرایی کرد.

وی با اشاره به نتایج تزریق واکسن کرونا در جهان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود واکسیناسیون سبب کاهش ۸۵ درصدی مرگ ناشی از بیماری شود. سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اولویت کارکنان مناطق عملیاتی تیم‌های واکسیناسیون را به‌ویژه در بیمارستان بزرگ اهواز، منطقه عسلویه و پارس جنوبی، ماهشهر و مرکز تجمیعی واکسیناسیون باشگاه نفت تهرانسر راه‌اندازی و بالغ بر ۴۵۲ هزار دُز واکسن کرونا را تزریق کرد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: در بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز نزدیک به ۱۰۰ هزار دُز، بوشهر و پارس جنوبی حدود ۱۰۰ هزار دُز، مرکز تجمیعی واکسیناسیون تهرانسر نزدیک به ۸۷ هزار دُز، منطقه ماهشهر نزدیک به ۲۲ هزار دُز واکسن تزریق شده است. بر اساس بررسی‌ها اکثریت قریب به اتفاق کارکنان صنعت نفت  دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و در حال تکمیل کردن واکسیناسیون دُز سوم هستند.

وی  به تزریق دُز سوم واکسن تأکید کرد و گفت: تزریق دُز سوم واکسن ایمنی را در مقابل بیماری بسیار افزایش  و احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری را به‌شدت کاهش می‌دهد. به همه کارکنان صنعت نفت و خانواده آنان توصیه می‌شود اگر تاکنون موفق به تکمیل واکسیناسیون نشده‌اند نسبت به انجام  دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند، زیرا انجام کامل واکسیناسیون تنها راه افزایش توان دفاعی بدن در مقابل این بیماری است.

ارائه خدمات بستری به ۳۹ هزار ۲۸۰ بیمار

هاشمی با اشاره به فعالیت‌های پارسال این سازمان در بخش های مختلف گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان کل مراجعات به پزشکان عمومی ۲ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۹۵۲ نفر و به پزشک متخصص ۸۲۶ هزار و ۵۶ نفر بوده که با توجه به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری زیر پوشش حداقل هر نفر میانگین در سال دو تا سه بار به پزشک متخصص و هفت بار به پزشک عمومی مراجعه می‌کند که این رقم در مقابل سرانه کل کشور سه تا چهار برابر است و شاخص ارزشمندی در استفاده از بیماران و مقدار دسترسی به خدمات درمانی به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام کرد: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با ۲۳ پلی کلینیک، ۶۱ مرکز سلامت خانواده، ۸۶ مرکز سلامت کار، ۱۲۱ مرکز پزشکیاری و  ۹ بیمارستان و ۹۰۰ تخت فعال در سال ۱۴۰۰ به  ۳۹ هزار ۲۸۰ بیمار خدمات بستری ارائه کرده که میانگین روز بستری ۳.۳ بوده که ۲۸ درصد آنان شامل بازنشستگان بوده است.

هاشمی افزود: پارسال ۶۴۵ هزار و ۸۳۵ مراجعه به آزمایشگاه و نزدیک ۴ میلیون  نسخه برای بیماران در واحد دارویی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در کل کشور با ۴۹۹ بیمارستان، ۱۶۲ درمانگاه، ۲۸ مرکز دندانپزشکی، ۶۱ مرکز جراحی محدود، ۱۵۶ مرکز رادیولوژی، ۲۱۴ آزمایشگاه، ۳۷۷ داروخانه، ۷۲  مرکز فیزیوتراپی، ۱۳۶ پزشک متعمد و ۹۴ پزشک متخصص طرف قرارداد است و توجه و اهتمام به سلامت نیروی انسانی و خانواده‌های آنان وظیفه ذاتی و اصلی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به‌شما می‌رود.

مدیرعامل سازمان با اشاره به ۴۰۰ هزار مراقبت تلفنی از بیماران کووید ۱۹ و انجام  ۸۰ هزار ۲۷۸ تست PCR ادامه داد: ارتقای کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی کارکنان در مناطق عملیاتی جزو اولویت‌ها و برنامه‌های مهم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که خوشبختانه سال گذشته  ۷۱ هزار ۵۰۰ معاینه طب کار و ۲۱۰ هزار معاینه بازگشت به کار بیماران کرونایی ثبت شده است.

کد خبر 456865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =