آمادگی سازندگان داخلی برای ساخت کمپرسورهای تقویت فشار پارس‌جنوبی

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز از امضای قرارداد شرکت‌ ملی نفت ایران و اوتی‌سی برای ساخت ۱۴ توربوکمپرسور خبر داد و گفت: اوتی‌سی برای ساخت کمپرسورهای سکوهای تقویت فشار پارس‌جنوبی نیز اعلام آمادگی کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار شانا، سید اسماعیل کفایتی ظهر امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه دارد در مناقصه‌های ترک تشریفات برای این شرکت‌ها را لحاظ کند، اظهار کرد: هم‌اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان به اعتبار و منابع اولیه نیاز دارند که به نظر می‌رسد باید در این زمینه از آنها حمایت بیشتری شود.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون برای توسعه فعالیت‌های پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز باید فرهنگ‌سازی شود، ‌افزود: بسیاری از مجموعه‌های دولتی و خصوصی فعال در صنعت نفت هنوز با توانایی‌های پارک آشنا نیستند، در حالی که می‌توانیم روند همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز  سرعت بخشیم.

ضرورت تدوین قوانین جدید برای مجموعه‌های دانش‌بنیان در مجلس‌ شورای‌ اسلامی

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت ادامه داد: به‌نظر می‌رسد باید قوانین جدید برای مجموعه‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری کشور در مجلس‌ شورای‌ اسلامی تصویب شود، زیرا قوانین شفافی در این بخش وجود ندارد.

کفایتی به توانایی‌های شرکت‌های حاضر در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه امسال آیینه تمام‌نمای بی‌تأثیری تحریم‌ها در سال‌های اخیر است زیرا سازندگان داخلی در این سال‌ها به‌خوبی توانستند خود را به بدنه کارشناسی صنعت نفت ثابت کنند.

وی با اشاره به جنبه تسهیل‌گری پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در زمینه ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و بدنه صنعت نفت، گفت: باید فرآیندهای اعتمادسازی بین این دو بخش افزایش یابد و پارک در این زمینه تلاش می‌کند پیشتاز باشد.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز ادامه داد: قرارداد احیای چاه‌های نفت و گاز برای افزایش تولید آنها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی امضا می‌شود، همچنین در ایام نمایشگاه بین‌المللی نفت تفاهم‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های نفتی همچون شرکت مناطق مرکزی ایران، شرکت نفت و گاز خزر و مناطق نفت‌خیز جنوب امضا شده است.

تقاضای قطر، روسیه و چین برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری و نوآوری صنعت نفت ایران

کفایتی ضمن اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران از کشورهای قطر، روسیه و چین برای سرمایه‌گذاری در پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز، گفت: تمایل داریم در این زمینه با سرمایه‌گذاران داخلی برای رسوب فناوری در صنعت نفت بیشتر همکاری کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش احیای چاه‌های نفت و گاز هم‌اکنون به ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که شرکت‌های روس برای حضور در این بخش ابراز علاقه کرده‌اند، ضمن آنکه هم‌اکنون در این زمینه در حال رایزنی با یکی از بانک‌های بزرگ قطر هستیم.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز از امضای قرارداد شرکت‌ ملی نفت ایران و  اوتی‌سی برای ساخت ۱۴ توربوکمپرسور خبرداد و گفت: سالانه به ارزش چند میلیارد دلار گازهای همراه نفت در کشور سوزانده می‌شود که با به‌کارگیری توربوکمپرسورهای ساخت داخل در طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت و مشعل، صرفه‌جویی ارزی زیادی خواهیم داشت.

کد خبر 457061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =