طرح پیش خوراک استفاده از میعانات گازی روی میز پتروشیمی بندر امام

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: طرح پیش‌خوراک استفاده از میعانات گازی در این مجتمع امام در حال مطالعه است که نتایج آن به‌زودی اعلام می‌شود و در کنار آن محصولات جدیدی به سبد تولید پتروشیمی بندر امام اضافه می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حمیدرضا رستمی در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به بازسازی ویژه در بندر امام اشاره کرد و گفت: با انجام تعمیرات اساسی ۱۱ واحد عملیاتی در سال ۱۴۰۰ پایداری تولید در بندر امام را تضمین کردیم و از طرفی خطرات بالقوه‌ای که همیشه پتروشیمی بندر امام را تهدید می‌کرد با این بازسازی رفع و رجوع شد. یکی از این تعمیرات، بازسازی ۱۵ کیلومتر خطوط پر ریسک معادل ۸۶ هزار ID سرجوش و تعمیر بود که انجام شدند.

وی درباره جزئیات این تعمیرات اساسی افزود: تعمیرات اساسی طبق برنامه بعد از انجام ۳۵ نشست خاص مدیریتی برای تعمیرات اساسی در سطح مجتمع انجام شد که از واحدهای بسپارانی و واحدهای زنجیره‌ای کلر آغاز شد تا سرانجام از بهمن‌ماه وارد تعمیرات واحدهای فرآورشی یک و دو از عمق آب دریا تا خطوط انتقال تا واحد الفین و آروماتیک شد. تصمیم برای تعمیرات و نگهداری پتروشیمی بندر امام همیشه سخت بوده است که با هماهنگی ویژه و اطمینان از عدم کسر تولید واحدهای پایین‌دستی انجام شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام نتیجه این تعمیرات اساسی را ثبت رکورد تولید اعلام کرد و ادامه داد: نسبت به برنامه تقریبا واحدها بسپارانی گاه بالای ۱۱۰ درصد و واحدهای دیگر بالای ۹۰ درصد تولید کرده‌اند، به‌طوری که مطابق با شرایط بازار نخستین یا دومین عرضه کننده محصولات در بورس کالا بودیم.

رستمی برنامه‌های آینده پتروشیمی بندر امام را پیگیری سیستم جامع جبران خدمات در بندر امام و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برشمرد و گفت: ساماندهی منابع انسانی اولویت ما است و  سیستم جامع جبران خدمات به خصوص به لحاظ منابع انسانی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پروژه پیش خوراک برای استفاده از میعانات گازی در واحد آروماتیک که با به ثمر رسیدن آن چند محصول دیگر به سبد محصولات اضافه می‌شود، افزود: تأمین خوراک ان‌جی‌ال ما تابعی از صادرات نفت است و با کاهش تکلیفی در صادرات نفت میعانات گازی (NF) با چالش روبه‌رو می‌شویم برای تامین آن پروژه تأمین خوراک ان‌جی‌ال از بصره عراق جزو فرآیندهای کاری است که به‌صورت ویژه دنبال می‌کنیم تا کسری خوراک را جبران کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در پایان بخش اعظمی از تأمین‌کنندگان قطعات و مواد شیمیایی را شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: پتروشیمی بندرامام همواره برای حمایت از ساخت داخل و تولیدات داخلی همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا کرده است و تاکنون ۱۲ هزار قطعه و ۲ هزار و ۳۵۰ مکانیکال سیل با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی‌سازی شده‌اند که کیفیت این محصولات بسیار بالاست.

کد خبر 457076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =