ارتقای کیفیت محصولات در گرو ساختن اقتصاد کشور بر پایه دانش و فناوری

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: ساختن اقتصاد کشور بر دانش و فناوری سبب کاهش هزینه تولید و ارتقای کیفیت محصولات شده و بهره‌وری صنعت را افزایش می‌دهد و این موضوع سرانجام به رقابت‌پذیری می‌انجامد تا در بازارهای جهانی، با این محصولات رقابت‌پذیر حضور پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، سجاد خلیلی ظهر امروز (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بازدید از بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در اقتصاد کشور طی سال‌های اخیر هزاران بنگاه دانش‌بنیان کوچک و متوسط به وجود آمده است، اما درباره دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ غفلت شده از این رو باید در این زمینه از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان کارآمد داخلی می‌توانند نیازهای ما را در صنایع بزرگ همچون نفت و گاز برآورده کنند، بنابراین نباید تصور شود که ارتقای فناوری در صنایع گوناگون فقط منوط به حضور شرکت‌های خارجی است.

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: ساختن اقتصاد کشور بر دانش و فناوری سبب کاهش هزینه تولید و ارتقای کیفیت محصولات شده و بهره‌وری صنعت را افزایش می‌دهد و این موضوع سرانجام به رقابت‌پذیری می‌انجامد تا در بازارهای جهانی، با این محصولات رقابت‌پذیر حضور یابیم.

وی در این بازدید که با دیدار و بحث و تبادل‌نظر با شرکت‌های فعال در بخش بالادستی و شرکت‌های اکتشاف‌وتولید (E&P)  ایرانی همراه بود، یادآور شد: برای فشار افزایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و افزایش برداشت از میدان نفتی آزادگان همه تلاش ما بر این خواهد بود که از ظرفیت شرکت‌های ایرانی استفاده شود.

کد خبر 457102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =