۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
  • کد خبر: 457175
نخستین محموله گاز مایع سرد فاز ۱۳ پارس جنوبی صادر شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از صادرات نخستین محموله گاز مایع سرد این فاز از بندر سیراف پارس به مقاصد صادراتی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) ضمن اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار گاز مایع سرد (بوتان) پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی با خط لوله به بندر سیراف پارس ارسال شد و با پهلوگیری کشتی ویژه انتقال گاز مایع سرد از طریق اسکله شماره یک این بندر، محموله ۱۲ هزار تنی بوتان فرآورش‌شده، در کمتر از یک‌شبانه‌روز بارگیری شد.

وی افزود: از ابتدای راه‌اندازی واحدهای جداسازی و تصفیه گاز مایع، این محصولات با ارزش به صورت گرم صادر می‌شد که با تکمیل واحد سردسازی و مخازن نگهداری، صادرات این محصولات با ارزش به‌صورت سرد آغاز شده است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی تأکید کرد: فروش گاز مایع و گوگرد پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی سبب ارزآوری مناسب در شرایط تحریمی خواهد بود و به اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند.

هدف از توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش، ۷۵ هزار بشکه میعانات‌گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع ال‌پی‌جی (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی است.

کد خبر 457175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =