اهدای یک میلیون سرنگ‌ از سوی صنعت نفت به دانشگاه علوم پزشکی اهواز

یک میلیون سرنگ اهدایی شرکت ملی نفت ایران برای واکسیناسیون مردم خوزستان علیه کرونا، از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تحویل شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یکشنبه (اول خردادماه) در آیین اهدای این سرنگ‌ها به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: این شرکت برای مدیریت کرونا خود را مکلف به همکاری مستمر با دانشگاه علوم پزشکی دانسته و می‌داند و بر این اساس تاکنون افزون بر اهدای ۳ میلیون سرنگ برای واکسیناسیون، نسبت به اهدای ۴۳ دستگاه ونتیلاتور و اختصاص فضای مناسب برای واکسیناسیون شهروندان اقدام کرده است.

وی افزود: در این مدت بیمارستان نفت اهواز نیز از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و پس از بیمارستان رازی، دومین بیمارستان پذیرای این بیماران در اهواز بود.

دانشی گفت: در دولت سیزدهم، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خود را مکلف می‌داند در کنار وظیفه ذاتی‌اش که نگهداشت تولید نفت و تأمین خوراک پالایشگاه‌های داخلی و صادرات است در زمینه توسعه بهداشت خوزستان در چارچوب اختیارات فعالیت کند.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: بسیاری از صنایع در خوزستان آلاینده‌ هستند، اما صنعت نفت مظلوم واقع شده و در این خصوص پیشنهاد می‌شود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نقشه راهی تدوین و آنچه شایسته مردم خوزستان است محقق شود.

وی در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای تأمین نیازهای حوزه بهداشت و درمان گفت: خوزستان ظرفیت‌های بالایی دارد که در صورت حمایت می‌تواند به قطب تولید دارو و تجهیزات پزشکی و توریسم‌درمانی تبدیل شود.

 محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز با تقدیر از همکاری‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مدیریت کرونا گفت: شیوع کرونا آزمونی بود که دستگاه‌های مختلف از جمله نفت از آن سربلند بیرون آمدند.

سرمست با بیان اینکه ۱۰ آلاینده در خوزستان وجود دارد، افزود: باید تلاش کنیم در استان نفت‌خیز خوزستان برای مردم رضایتمندی ایجاد کنیم و در این زمینه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همان‌گونه که تاکنون بوده می‌تواند خدمات بهینه‌تری ارائه کند.

گفتنی است مهرماه پارسال نیز ۲ میلیون سرنگ اهدایی شرکت ملی نفت ایران برای واکسیناسیون مردم خوزستان به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تحویل داده شد. این اقدام با موافقت وزیر نفت و از محل اعتبارات مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران انجام شد.

کد خبر 457305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =