بومی‌سازی بیش از ۲۷۰ قطعه و ریزقطعه در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران از بومی‌سازی بیش از ۲۷۰ قطعه و ریزقطعه در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز خبر داد و گفت: چرخه بومی‌سازی بیش از پیش نیازمند پویایی است.

به گزارش به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در حاشیه بازدید از منطقه ۴ عملیات انتقال گاز با بیان اینکه فعالیت‌های خودکفایی با هدف اتکای کمتر به کشورهای خارجی، با توجهی ویژه و متمرکزتر انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نیازهای شرکت انتقال گاز ایران، اقدام‌های مختلفی در این زمینه انجام می‌شود و در نظر است بازسازی قطعات اصلی مربوط به توربین‌ها و تعمیر به جای تعویض را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بومی‌سازی و تولید داخلی، افزود: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با هدف افزایش بهره‌وری در تولید، از مسائل بسیار مهم است که باید در سال پیش رو مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران، برنامه‌ریزی برای ساخت و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز را کاری ارزشمند در کنار تولید دانست و بر نهادینه شدن فرهنگ خودکفایی و خوداتکایی در انجام تعمیرات اساسی تأسیسات تقویت فشار گاز و بازسازی قطعات اصلی توربین با تکیه بر توان مهندسان و متخصصان داخلی تأکید کرد.

حسینی با اشاره به رشد ۲.۸ درصدی انتقال گاز در سطح مناطق، تصریح کرد: ثبت رکوردهای جدید در بخش انتقال گاز به همراه مدیریت سوخت زمستانی با وجود چالش‌ها و محدودیت‌های گسترده، نماد تلاش سربازان گمنام این مجموعه برای خدمت‌رسانی به هموطنان در اقصی نقاط ایران اسلامی است.

وی عمل به شعار سال و تکیه بر توان داخلی و اتکا به اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های سازمانی دانست و گفت: همه توان ما برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید با کیفیت داخلی خواهد بود، از این رو بسیاری از تجهیزات در حوزه انتقال گاز به‌دست متخصصان داخلی و با تکیه بر توانمندی‌های مهندسان توانا و زبردست شرکت انتقال گاز طراحی و ساخته شده که با این کار توانستیم تنها در منطقه ۴ بیش از ۲۷۰ قطعه و ریزقطعه را بومی‌سازی کنیم.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به اجرای طرح تعمیر به جای تعویض اظهار کرد: به همت متخصصان در این منطقه، موفق شدیم با عبور از سد تحریم‌ها، به باشگاه تعمیرکنندگان بال‌ولوها در سطح جهان بپیوندیم که در نوع خود قابل تقدیر است.

حسینی اجرای عملیات‌های مختلف تعمیراتی و در کنار آن رشد ساعات کار و عبور از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار ساعت کار بدون حادثه در سال ۱۴۰۰ را از نقاط قوت منطقه ۴ عملیات انتقال گاز در حوزه ایمنی اعلام و تصریح کرد: توجه به مسائل ایمنی در کنار انجام دقیق و سریع پروژه‌های عملیاتی و به‌روز بودن سیستم‌های مدیریتی اچ‌اس‌ئی، از نیازهای مهم و اساسی برای عبور ایمن از پروژه‌ها و حفظ سرمایه‌های انسانی در صنعت انتقال گاز کشور است.

وی در این سفر دو روزه افزون بر حضور در نشست مدیران ارشد، از نمایشگاه خودکفایی و سیستم پایش ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک، کارگاه تعمیر ولو، انبار کالای منطقه و IOC (دیسپچینگ) نیز بازدید کرد.

براساس این گزارش، محمد کامل، مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز نیز در سخنانی، نگهداری بیش از ۵۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال گاز در سطح چهار استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و قسمتی از سمنان را حرکتی جهادی برای راحتی و آرامش خیال هموطنان در طول سال و به همت سربازان پرتلاش این منطقه و دیگر تلاشگران صنعت انتقال گاز دانست و گفت: اجرای عملیات مختلف و تلاش برای رسیدن به خودکفایی با ساخت دستگاه‌هایی مانند کلد کاتر (برش سرد)، تعمیرات اساسی توربین‌های ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و به‌ویژه تعمیرات شیرآلات و بال‌ولوها، گام مهمی برای رسیدن به انتقال ۱۰۰ درصدی و پایدار گاز است.

وی با اشاره به وجود منابع گازی مانند پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد و خط انتقال واردات گاز از ترکمنستان تأکید کرد: منطقه ۴ عملیات، نگین انگشتری انتقال گاز در شرق کشور است.

کد خبر 457346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =