صرفه‌جویی ارزی ۳.۷ میلیون یورویی در پتروشیمی امیرکبیر

پتروشیمی امیرکبیر پارسال از محل ۶۰۰ قطعه ساخته‌شده در اداره ساخت داخل و خرید ۱۶۶ قطعه که دارای سابقه خرید قبلی بودند، توانست بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور و این مجموعه رقم بزند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی امیرکبیر، این شرکت همسو با خودکفایی و حمایت از تولید داخلی، اقدام‌های مؤثری را در زمینه تأمین تجهیزات و قطعات و برخی کاتالیست‌ها و موادشیمیایی در سال ۱۴۰۰ به انجام رسانده است. برای نمونه پتروشیمی امیرکبیر سال گذشته از محل ۶۰۰ قطعه ساخته‌شده در اداره ساخت داخل و خرید ۱۶۶ قطعه که دارای سابقه خرید قبلی بودند، توانست بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو معادل ۹۸ میلیاردتومان صرفه‌جویی ارزی و ریالی برای کشور و این مجموعه به همراه داشته باشد.

همچنین پتروشیمی امیرکبیر در بخش مهندسی معکوس ۷۵۹ قطعه را برای ساخت و سفارش نقشه‌کشی کرده که همگی دارای کتابچه هستند و از این تعداد ۲۳۸ قطعه در ردیف سفارش قرار گرفته‌اند. افزون بر این، این مجموعه تولیدی برای تهیه برخی اقلام پرمصرف تأسیساتی و فنی صنعت پتروشیمی که آن را در زمره پروژه اقلام پرتحرک قرار داده نیز در حال دریافت پیشنهادهای فنی برای بررسی، تأیید و در نهایت سفارش است.

پتروشیمی امیرکبیر کوشیده زنجیره تأمین خود را چابک کند و به این منظور، اداره تأمین منابع مأمور است شرکت‌های فعال و دانش‌بنیان داخلی را شناسایی کند و با آنها برای تأمین قطعات حساس و تحت تحریم وارد انعقاد قرارداد شود.

پتروشیمی امیرکبیر، تولیدکننده متنوع‌ترین گریدهای پلی‌اتیلن و محصولات پلمیری در بندر ماهشهر استان خوزستان واقع است. ۵۲ درصد این مجموعه تولیدی به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیرمجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق دارد.

کد خبر 457348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =