رتبه نخست شرکت گاز اصفهان در چهارمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی

شرکت گاز استان اصفهان بالاترین سطح جایزه ارائه‌شده در چهارمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی را دریافت کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری، سرپرست شرکت گاز استان اصفهان در این باره گفت: این رویداد در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» برای ارج نهادن به کسب‌وکارهای مسئولانه و با حضور مدیران نهادهای دولتی و خصوصی، نمایندگان انجمن‌های علمی و صنفی کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که بیش از ۷۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی کشور در این دوره حضور داشتند.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی یک سازمان، نشان‌دهنده تعهد آن به تأثیر فعالیت‌هایش در جامعه، محیط زیست و مشارکت آن در توسعه پایدار و در نظر گرفتن خواسته‌ها و انتظارات ذی‌نفعانش است.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اهداف چهارمین دوره جایزه ملی مسئولیت اجتماعی، شامل معرفی مسئولیت اجتماعی شرکتی و تعیین اهمیت آن، ایجاد تحول در نظام مدیریتی سازمان‌ها، تقویت و توسعه روابط سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان، بهبود فضای کسب‌وکار کشور، تبادل اطلاعات و همفکری با دیگر بنگاه‌‎ها، ارائه تجارت بنگاه‌های اقتصادی در مسئولیت اجتماعی، تقویت همکاری بین‌بخشی میان بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌‎های مردم‌نهاد با هدف کاهش چالش‎های اجتماعی و محیط زیستی، همچنین فراهم کردن استفاده بنگاه‌‎ها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور و روش‌های خلاقانه و نو در پیشبرد اهداف تجاری خود، ادامه داد: مسئولیت اجتماعی بحثی اخلاقی مشترک میان همه انسان‌ها و فراتر از قانون و اعتقادات است.

عسکری تصریح کرد: سازمان‌ها باید پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و احترام به حقوق اعضای جامعه را در قالب برنامه‌های گسترده و راهبردی خود، مورد توجه قرار دهند. آنها در ازای بهره‌مندی از زیرساخت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی، زیستی و علمی محیط پیرامون، باید در برنامه‌های خود، مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمانی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را به‌طور شایسته لحاظ کنند.

وی گازرسانی ایمن و مستمر به ۱۱۲ شهر، ۱۰۶۷ روستا، بیش از ۱۷ هزار واحد صنعتی با اشتراک‌پذیری بیش از یک میلیون و ۹۷۰ هزار مشترک، اجرای بیش از ۲۷ هزار کیلومتر شبکه، یک میلیون و ۱۱۰ هزار انشعاب و... را بزرگ‌ترین اقدام و رسالت خطیر این شرکت برای مسئولیت‌های اجتماعی خود برای ایجاد رفاه و اشتغال مردم دانست.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان تأکید کرد: امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف از جمله صداوسیما، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی، جهاد دانشگاهی، شهرک علمی و تحقیقاتی، شهرداری، سازمان زندان‌ها، نظام مهندسی به‌منظور پیشبرد برنامه‌های مسئولیت اجتماعی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، ساخت مجهزترین ایسوزوی مقابله با بحران و حوادث گاز، بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، اجرای برنامه‌های مقابله با کرونا، تکریم کارکنان، بازنشستگان و خانواده‌های آنها، توجه به ارتقای سطح دانش پیمانکاران و تأمین‌کنندگان و... از مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، در سال ۱۴۰۰ بوده است.

کد خبر 457351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =