پروژه گازرسانی به ۷ هزار روستای کشور در حال اجراست

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: اکنون گازرسانی به مناطق شهری در مرحله پایانی است و در مناطق روستایی نیز با انجام گازرسانی به ۷ هزار روستای باقیمانده در دو سال آینده، گازرسانی در کشور تکمیل می‌شود.

به گزارش شانا، سیدجلال نورموسوی در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل جدید و پیشین شرکت گاز استان ایلام افزود: اگر روستاها با استفاده از قوانین جدید دارای قابلیت گازرسانی باشند، به یقین این زمان کوتاه‌تر خواهد شد و با توجه به توسعه گازرسانی در سال‌های اخیر، در حوزه شهری در مراحل پایانی قرار داریم و در مناطق روستایی نیز روند روبه رشد و قابل قبولی در دستور کار است.

>>> بیشتر بخوانید؛

۸۸ پروژه احداث خطوط لوله انتقال گاز و ایستگاه‌ تقویت فشار در حال اجراست

وی با بیان اینکه سالانه ۳ هزار روستا در برنامه گازرسانی کشور قرار دارد، افزود: اکنون کار گازرسانی به ۷ هزار روستا در اقصی نقاط کشور در حال اجراست که انتظار می‌رود در دو سال آینده تکمیل شود.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه استان ایلام از لحاظ گازرسانی به مناطق شهری و روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، تصریح کرد: مناطق شهری این استان به‌طور کامل گازرسانی شدند و با تکمیل ۴۴ روستای دارای قابلیت گازرسانی در سال‌ ۱۴۰۱، در این حوزه ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به مرز ۹۹ درصد می‌رسد.

نورموسوی ادامه داد: ضریب نفوذ گازرسانی مناطق روستایی در سطح کشور ۸۸.۴ و در استان ایلام ۹۷ درصد است، درمجموع در سطح کشور هم ۳۶ هزار روستا و یک هزار و ۲۲۱ شهر گازرسانی شده است. در بخش توسعه گاز نیز به پایان کار رسیده‌ایم و باید با تلاش و همت همه کارکنان برای افزایش سطح کیفی خدمات، هوشمندسازی و بهینه‌سازی سازمان گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: درخواست ما از مدیرعامل جدید، تکریم و حفظ کرامت نیروی انسانی است. اولویت تصمیم‌های سازمانی باید با منابع انسانی باشد، زیرا اگر این عزیزان آرامش فکری داشته باشند، بازدهی بسیار بالایی خواهند داشت.

پروژه گازرسانی به ۷ هزار روستای کشور در حال اجراست

منابع انسانی؛ عالی‌ترین سرمایه هر سازمان

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این آیین گفت: عالی‌ترین سرمایه هر سازمان منابع انسانی است که مدیران باید نسبت به پرورش نیروهای نخبه و جوان برای ارتقای سمت‌های مدیریتی تلاش کنند.

وی افزود: استان ایلام از لحاظ زیرساخت‌ها یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور است، اما از لحاظ منابع انسانی بسیار غنی است که انتظار می‌رود دولتمردان از این ظرفیت نیروهای استان استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه شرکت گاز استان از شرکت‌های تخصصی و برنامه‌محور است که در ارزشیابی‌های استانی رتبه‌های قابل قبولی داشته، افزود: منابع انسانی در این مجموعه حرفی برای گفتن دارند که می‌طلبد از وجود آنها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

هژبری بیان کرد: صرفه‌جویی و صیانت از انرژی در استان ضروری است. از سویی هوشمندسازی تجهیزات و افزایش ضریب ایمنی در مصرف گاز و آگاه‌سازی مردم از خطرات استفاده ناایمن از گاز ضرورت دارد که انتظار می‌رود مدیریت جدید شرکت گاز به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات ناشی از گاز در استان ضروری است، ادامه داد: شرکت گاز استان ایلام از سال‌های گذشته تاکنون برای کاهش تلفات ناشی از گاز برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده که خوشبختانه سبب کاهش تلفات جانی و خسارات مالی شده است، همچنین بهره‌مندی همه مناطق شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی از گاز طبیعی، از خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی است.

شرکت گاز استان ایلام به مجموعه‌ای بهره‌بردار تبدیل می‌شود

محمود کشاورز، سرپرست شرکت گاز استان ایلام هم در سخنانی اظهار کرد: با پیشرفت گازرسانی در سطح استان شامل ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی، تغییر فاز این مجموعه از شرکتی پروژه‌محور به شرکتی بهره‌بردار ضروری است که انتظار می‌رود با تلاش جهادی همکاران شرکت این موضوع در سطح استان عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: این تغییر راهبردی از سال‌های گذشته با بهینه‌سازی سیستم‌ها و گسترش دولت الکترونیک در این شرکت آغاز شده و در آینده نزدیک نیز باقیمانده این تغییرات در این مجموعه استمرار خواهد داشت.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام افزود: حذف قبوض کاغذی به‌عنوان نخستین شرکت استانی در سطح کشور، ایجاد سیستم نشت‌یابی GIS محور و پیاده‌سازی GIS در سطح شرکت از نمونه کارهایی است که برای این تغییر راهبردی انجام شده و ضروری است با کارهای جهادی و چابک‌سازی ساختار شرکت، بیش از پیش در خدمت‌رسانی به مردم  استان کوشا باشیم.  

کشاورز با بیان اینکه مقاوم‌سازی پروژه‌های خطوط لوله و تأسیسات باید در اولویت کاری قرار گیرد تا تاب‌آوری و ایمنی آنها نسبت به گذشته افزایش یابد، تصریح کرد: با توجه به اینکه عملیات گازرسانی شهری و روستایی در این استان در مراحل پایانی است، باید ساختاری متناسب با فعالیت‌های آینده شرکت بر مبنای خدمات‌رسانی و ارتقای کیفی خدمات به ذی‌نفعان بازآراریی و بازنگری شود.

وی با بیان اینکه ادامه فعالیت‌ها باید در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی به ذی‌نفعان و اجرای پروژه‌ها با حداکثر توان انجام شود تا شاهد افزایش رضایتمندی جامعه هدف باشیم، گفت: باید برای پایداری شبکه و افزایش تاب‌آوری سه حوزه گازرسانی شرق، شمال و جنوب استان که منابع تأمین گاز متفاوتی دارند با تعریف پروژه‌های جدید گازرسانی، به یکدیگر متصل شوند.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام ادامه داد: با افزایش مشترکان صنعتی و نیروگاه‌ها این شرکت در حوزه فروش گاز نیز افق‌های تازه‌ای را ترسیم و در بخش گازرسانی به نیروگاه‌های در حال احداث، افزون بر دستیابی به اهداف کمّی خود در این حوزه، به رشد صنعت در استان و حفظ پایداری انرژی برق در منطقه نیز کمک می‌کند.

کشاورز با بیان اینکه ۲۶ شهر و ۵۱۵ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: این استان در مجموع ۶۱۷ روستا دارد که از این تعداد ۵۱۵ روستا گازرسانی شدند، ۴۴ روستا در حال گازرسانی و بقیه فاقد توجیه گازرسانی و نیازمند دریافت مجوز ویژه برای گازرسانی هستند که از سوی شرکت در حال بررسی و مطالعه است.

کد خبر 457393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =