بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از تأسیسات نفتی سروستان و سعادت‌آباد

رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از شهرستان‌های استان فارس و انجام وظیفه نظارتی خود از شرکت نفت و گاز زاگرس‌جنوبی بازدید کردند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، فریدون حسنوند، رئیس به همراه جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز (چهارشنبه، چهارم خردادماه) از فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس و منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد بازدید کردند.

حسنوند در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه گفت: دولت و مجلس باید به این ظرفیت کمک کنند تا مدیران این مجموعه بتوانند برنامه‌های خود را محقق کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، به نشست کمیسیون انرژی با وزیر نفت اشاره و تصریح کرد: چندی پیش نشستی با وزیر نفت در این خصوص داشتیم. هرجا که نفت باشد مردم توقع دارند موضوع‌های مربوط به آب، برق، بهداشت، بیمارستان، مدرسه، مسجد و... تأمین شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث اشتغال و مسئولیت اجتماعی می‌توان بخشی از مشکل را از طریق تعامل مدیران منطقه‌ای و وزارتخانه (وزارت نفت) حل کرد.

حسین حسین‌زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی نیز در این نشست با بیان اینکه شرکت نفت مناطق مرکزی دومین شرکت تولیدکننده گاز است، گفت: مسئولان شرکت نفت مناطق مرکزی و زاگرس‌جنوبی باید بیشتر تمرکز خود را به توسعه و نگهداشت میدان، جمع‌آوری گازهای همراه نفت و انجام مسئولیت‌های اجتماعی معطوف کنند.

وی افزود: شهرستان‌های سروستان و کوار، شهرستان‌های محرومی هستند و  باید عایدی آنها از نفت این منطقه افزایش یابد.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از اقدام‌های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی در تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی تقدیر کرد.

وی افزود: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد اقدام‌های ارزنده‌ای انجام داده و از این جهت شایسته قدردانی است و توسعه این اقدام‌ها، حمایت‌های بیشتر وزارت نفت را می‌طلبد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه همکاری مطلوب و سازنده‌ای میان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی به‌عنوان نماینده شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و مسئولان این شهرستان وجود دارد از مجموع اقدام‌های انجام‌شده ابراز خرسندی کرد و گفت: کمیسیون انرژی نیز با همه توان از اقدام‌های وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن برای توسعه اجتماعی جوامع محلی حمایت می‌کند.

اعضای کمیسیون انرژی در این بازدید که عصر دیروز (چهارشنبه، چهارم خردادماه) با همراهی مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق‌مرکزی ایران و سید ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی و جمعی از مدیران و رؤسای این دو شرکت انجام شد، ابتدا از مرکز فرآورش و ارسال نفت شهید دست بالای منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد بازدید و در ادامه در نشستی مشترک، موضوع‌های فی‌مابین را بررسی کردند.

فریدون حسنوند، احمد مرادی، حسین حسین‌زاده، عبدالعلی رحیمی مظفری، محمدطلا مظلومی، علیرضا ورناصری قندعلی، هادی بیگی‌نژاد، رمضانعلی سنگدوینی، سهراب گیلانی، پرویز محمدنژاد قاضی محله، کیوان مرادیان، سیدموسی موسوی و مجید ناصری‌نژاد در این بازدید حضور داشتند.

کد خبر 457431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =