بندر پارس به بندر صادراتی محصولات کانتینری در خلیج فارس  تبدیل می‌شود

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: امسال تبدیل بندر پارس به بندر صادراتی محصولات کانتینری در خلیج فارس در دستور کار است.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، علی معصومی با بیان اینکه امسال تبدیل بندر پارس به یک بندر صادراتی محصولات کانتینری در خلیج فارس در دستور کار است، اظهار کرد: با ایجاد خطوط کشتیرانی کانتینری ثابت برای این امر و راه‌اندازی بندر سیراف پارس به‌منظور صادرات ال‌پی‌جی، همچنین گوگرد از منطقه پارس ۲، این اقدام اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بندر سیراف پارس برای راه‌اندازی به این مدیریت (مدیریت بندر خدماتی پارس) واگذار شده و صادرات گاز مایع و صادرات گوگرد تولیدی آن منطقه در دستور کار اصلی این مدیریت است، امیدواریم با پشتوانه و همکاری، افزون بر ایجاد بستری مناسب برای صادرات کشور، منبع درآمد قابل توجهی هم ایجاد شود.

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه با توجه به تکمیل زیرساخت پس‌کرانه محوطه‌های کانتینری که از سوی سرمایه‌گذار آماده شده، افزایش بارپذیری و عملیات کانتینری برای صادرات محصولات تولیدی منطقه در دستور کار مجتمع بندری قرار گرفت و هم‌اکنون نیز در حال انجام است، اظهار کرد: از سوی دیگر ایجاد بستر مناسب، همچنین مکاتبه با شرکت ملی نفت ایران به‌منظور کسب مجوز لازم برای انجام فرآیند واردات و صادرات محصولات غیر نفتی صورت گرفته است.

معصومی گفت: سال گذشته نیز افزایش صادرات اوره تولیدی منطقه با اختصاص اسکله و محلی برای تجهیزات بارگیری در اختیار پتروشیمی‌های مستقر در منطقه انجام شده است.

کد خبر 457460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =