افزایش بهره‌وری پتروشیمی‌های ماهشهر با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان را از مسئولیت‌های مهم این سازمان برشمرد و گفت: بهره‌وری واحدهای پتروشیمی با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفته، این سازمان زیرساخت‌های مطلوبی برای ارائه خدمات به واحدهای تولیدی دارد که همواره باید این زیرساخت‌ها در قالب اولویت‌ها و برنامه‌های کاری توسعه یابند.

وی با بیان اینکه شعار سال ۱۴۰۱، اولویتی جدی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است، افزود: در این زمینه از همه ارکان و واحدهای مستقر در منطقه خواسته می‌شود در این باره گام‌های مؤثری بردارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حمایت، پشتیبانی و ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای تولید را از وظایف مهم این سازمان برشمرد و ادامه داد: یکی از دیگر مسئولیت‌های سازمان منطقه ویژه پتروشیمی به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی، توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان است تا فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه ایجاد شود.
 
برزگر تصریح‌کرد: همسو با ایجاد این فرصت‌ها، منابع موجود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باید به‌صورت صحیح استفاده شوند و به فرآیندهای پشتیبان‌کننده از مقوله اشتغال نیز توجه لازم صورت گیرد.

تسریع توسعه فاز یک منطقه
 
وی با تأکید بر اینکه توسعه صنایع تکمیلی نیز در منطقه رویکردی کاربردی در مسیر تحقق برنامه‌ریزی‌ها محسوب می‌شود، گفت: توسعه فاز یک منطقه باید سرعت بیشتری دارد تا زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به وجود بیاید.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی مستقر در منطقه با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند که امکان رفع آنها یا ایجاد بهره‌وری بیشتر این شرکت‌ها با به‌کارگیری ظرفیت دانش‌بنیان‌ها امکان‌پذیر می‌شود، افزود: توانمندی‌های موجود بی‌شک با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش خواهد یافت و منجر به بهبود عملکرد و بهره‌وری مطلوب می‌شود.

برزگر بر شناسایی هرچه بیشتر «ظرفیت‌های خطر و ریسک‌های موجود» در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تأکید کرد و گفت: افزون بر این، توسعه مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی در منطقه نیز موضوعی است که باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

مشارکت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در آواربرداری ساختمان متروپل
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در محل حادثه متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: روز گذشته، طبق هماهنگی‌های بین‌بخشی صورت‌گرفته و همسو با تسهیل امر آواربرداری این ساختمان، مأموریت‌های جدیدی به سازمان منطقه ویژه پتروشیمی واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه اکنون بخش‌های مختلفی از وزارت نفت از جمله سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در آواربرداری ساختمان متروپل همکاری دارند، ادامه داد: در ساعات اولیه این حادثه، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در زمینه امدادرسانی و آواربرداری حضور پررنگی داشته است که همواره تا پایان عملیات مدیریت بحران این حادثه به همکاری‌ها ادامه خواهیم داد.
 
برزگر اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود منطقه همواره برابر با درخواست‌های مورد نیاز در اختیار مدیریت بحران حادثه متروپل قرار گرفته است.

کد خبر 457510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =