۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
  • کد خبر: 457712
حجم انتقال گاز روسیه به اروپا کاهش یافت

حجم انتقال گاز روسیه به اروپا در پی افزایش محدودیت‌های مسکو برای ارسال این سوخت پاک به قاره سبز، کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش محدودیت‌های ارسال گاز به اروپا ازسوی مسکو و توقف قراردادهای هلند، دانمارک و آلمان به‌دلیل امتناع از پذیرش طرح پرداخت روبل در ازای گاز، جریان گاز روسیه به اروپا در روز چهارشنبه (۱۱ خردادماه) کاهش یافت.

جریان گاز شرق با خط لوله یامال - اروپا از مسیر آلمان به لهستان روز چهارشنبه کاهش یافت، اما حجم آن مطابق با درخواست‌های دریافتی بوده است.

داده‌ها حکایت از آن دارد که جریان خروجی در نقطه اندازه‌گیری مالنو در مرز آلمان با لهستان به ۳ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۷۷ کیلووات ساعت رسیده است که نسبت به رقم ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۶۳۲ کیلووات ساعت روز سه‌شنبه (دهم خردادماه) کاهش نشان می‌دهد.

به‌طور مشابه، داده‌های اپراتور سیستم انتقال اوکراین نشان می‌دهد درخواست‌ها برای حجم انتقال از اوکراین به اسلواکی از طریق نقطه مرزی «ولکه کاپوسانی Velke Kapusany» از رقم ۳۷ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب در روز سه‌شنبه به ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز چهارشنبه رسیده است.

گازپروم اعلام کرد که عرضه گاز خود به اروپا از مسیر اوکراین از طریق نقطه ورودی «سودژا Sudzha» در روز چهارشنبه به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب رسیده، در حالی که این رقم در روز سه‌شنبه ۴۲ میلیون و ۱۲۰ هزار مترمکعب پیش‌بینی شده بود.

گازپروم سه‌شنبه عرضه گاز به شرکت هلندی تجارت گاز «گس‌ترا GasTerra» را به‌طور کامل قطع کرد.

این شرکت دولتی روسیه نیز روز چهارشنبه عرضه گاز به شرکت‌های دانمارکی «اورستد Orsted» و شل انرژی Shell Energy را به‌دلیل امتناع از پذیرش طرح پرداخت روبل در ازای گاز قطع کرد.

کد خبر 457712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =