کاهش نرخ حوادث به‌عنوان هدف کلان اچ‌اس‌ئی صنعت پتروشیمی اعلام شد

کاهش نرخ حوادث و افزایش نرخ تعمیرات اساسی بدون حادثه به‌عنوان اهداف کلان ایمنی و آتش‌نشانی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به‌دنبال برگزاری نخستین گردهمایی کارگروه تخصصی و علمی ایمنی و آتش‌نشانی صنعت پتروشیمی به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور معاون ایمنی و آتش‌نشانی اداره کل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت، دو رویکرد کاهش نرخ حوادث و افزایش نرخ تعمیرات اساسی به‌عنوان اهداف کلان ایمنی و آتش‌نشانی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

در این گردهمایی، داود عمادی مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کاهش نرخ حوادث را هدف کلان ایمنی و آتش‌نشانی این صنعت در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: با کاهش روند شیوع ویروس کووید-۱۹ و افزایش نرخ تعمیرات اساسی (overhaul) بدون حادثه ضروری است که شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی با برنامه‌ریزی دقیق و ایمن در این زمینه کوشا باشند.

شهرام احمدی، معاون اچ‌اس‌ئی وزارت نفت نیز در این نشست با بیان نتایج حاصل از واکاوی حوادث در صنعت نفت و اهمیت ارزیابی درست و دقیق عملکرد در رسیدن به اهداف سازمانی بر ضرورت اجرای برنامه‌های پروژه محور اچ‌اس‌ئی در صنعت نفت و لزوم پیگیری آنها تا رسیدن به نتایج مطلوب تأکید کرد.

بررسی اهمیت سیستم‌های غیرفعال Passive در کاهش نرخ حوادث، ضرورت اجرای برنامه‌های آتی ایمنی و آتش‌نشانی در صنعت پتروشیمی و نقش هلدینگ‌های پتروشیمی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها، واکاوی مهم‌ترین حوادث رخ داده در سال ۱۴۰۰ و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف ایمنی و آتش‌نشانی برای به‌روزرسانی دستورعمل‌ها، راهنماها و روش‌های اجرایی و تعیین میزبان برگزاری المپیاد آتش‌نشانی از مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده در گردهمایی تخصصی و علمی ایمنی و آتش‌نشانی صنعت پتروشیمی بود.

کد خبر 457793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =