۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
  • کد خبر: 457840
قیمت نفت همچنان بر مدار افزایش حرکت می‌کند

قیمت نفت به‌دلیل کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ در چین و تردیدها درباره کمک تصمیم اوپک‌پلاس به رفع کمبود عرضه در بازار نفت افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت‌های جهانی نفت خام روز سه‌شنبه (۱۷ خردادماه) در پی بهبود شرایط تقاضا در چین به‌دلیل کاهش قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در بندر شانگهای و تردیدها درباره تحقق افزایش تولید ائتلاف اوپک‌پلاس برای کمک به کمبود عرضه در بازار نفت، افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۶ و یک دقیقه با ۲۸ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، ۱۱۹ دلار و ۷۹ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۳۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۱۱۸ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه رسید، قیمت این شاخص نفتی روز دوشنبه (۱۶ خردادماه) به بالاترین سطح سه ماهه یعنی ۱۲۰ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسیده بود.

پکن و مرکز تجاری شانگهای پس از دو ماه قرنطینه شدید برای جلوگیری از شیوع سویه اومیکرون در روزهای اخیر به حالت عادی بازگشته است، محدودیت‌های ترافیکی لغو و رستوران‌ها در بیشتر نقاط پکن روز دوشنبه (۱۶ خردادماه) باز شدند.

تینا تانگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: با بازگشت خودروها به جاده‌ها در شهرهای بزرگ چین می‌توانیم شاهد افزایش تقاضای سوخت باشیم و بنادر به‌تدریج فعالیت عادی خود را از سر می‌گیرند.

عربستان  قیمت فروش رسمی نفت خام سبک عربی خود را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه ژوئیه۲ دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه افزایش داد. این رقم ۶ دلار و ۵۰ سنت بیشتر از ماه ژوئن و بالاترین قیمت از ماه مه است، یعنی زمانی که قیمت‌ها به‌دلیل نگرانی از اختلال در عرضه روسیه به بالاترین حد خود رسید.

این افزایش قیمت در پی تصمیم هفته گذشته ائتلاف اوپک‌پلاس (تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک) برای افزایش تولید روزانه ۶۴۸ هزار بشکه‌ای در ماه‌های ژوئیه و اوت رخ داد.

کد خبر 457840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =