تکمیل ۷ حلقه چاه و اجرای ۱۲ حلقه با ۱۴ دکل شرکت ملی حفاری

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: به‌منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های نفتی در مناطق نفت‌خیز کشور، با به‌کارگیری ۱۴ دستگاه حفاری سنگین خشکی ناوگان این شرکت در ۱۵ ماه گذشته عملیات حفاری هفت حلقه چاه تکمیل شده و ۱۴ حلقه با ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار امروز (سه‌شنبه، ‌۱۷ خردادماه‌) در این‌ باره گفت: این چاه‌ها در قالب پروژه‌های حفاری غیرکلید و در چارچوب مشارکت با شرکت‌های بخش خصوصی در طرح توسعه ۲۸ مخزن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در میدان‌های نفتی اهواز، مارون، لالی، سیاه‌مکان، سولابدر، بینک و... اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران نیز ملی حفاری با شرکت‌های بخش خصوصی در میدان‌های سپهر و جفیر در موقعیت غرب کارون در حیطه فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و میدان‌های آبان و پایدار غرب در استان ایلام با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران همکاری و مشارکت دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: شرکت‌های طرف قرارداد در این زمینه شامل‌ پتروگوهر فراساحل کیش، نفت و گاز پتروسینا آریا، مؤسسه دریا ساحل، پترو ایران، پژواک انرژی، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) و کاریان کیش هستند و این در حالی است که همکاری با چند شرکت دیگر برای آغاز به‌کار در این حوزه در جریان است.

افشار گفت: در بخش پروژه‌های غیرکلید در دست هم‌اکنون دکل‌های حفاری ۳۲/ ۳۴/ ۳۸/ ۴۰/ ۹۳/ ۵۷/ ۹۴/ ۵۶/ ۶۵/ ۶۸/ ۸۱/ ۹۱/ ۳۵/ ۸۴ فتح ناوگان حفاری شرکت در مناطق گفته‌شده مستقر و در چرخه عملیات هستند.

کد خبر 457842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =