خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی ساخت تجهیزات در پالایشگاه نهم پارس جنوبی

جانشین مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی در تأمین و ساخت تجهیزات و قطعات دستگاه‌های ثابت در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا حقوقی گفت: نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» فرصت مغتنمی را برای واحد تعمیرات مکانیک پالایشگاه نهم به‌منظور حمایت بیشتر از شرکت‌های ساخت قطعات و تجهیزات داخل و دانش‌بنیان فراهم کرده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

تعمیرات اساسی، تجهیزات ایرانی و تولید پایدار در پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی

وی با بیان اینکه در عملیات تعمیرات اساسی امسال با تکیه بر دانش، تعهد و تخصص سازندگان داخلی موفق به خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی در تامین تجهیزات و قطعات دستگاه‌های ثابت مورد نیاز در تأسیسات پالایشگاه شده‌ایم، اظهار کرد: در بازه زمانی تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه، ۲۵۶ قطعه ولو نو در اندازه و کلاس‌های مختلف، ۷ هزار و ۳۸۳ قطعه از گسکت در اندازه‌های مختلف و 2 هزار و۸۲۷ مورد پیچ و مهره در اندازه‌های مختلف استفاده شده است.

جانشین مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی تاکید کرد: در بخش تعمیرات برق و ابزار دقیق پالایشگاه نهم نیز استفاده حداکثری از محصولات داخلی در دستور کار قرار گرفته و همه برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های پیشگیرانه در این دو بخش کامل انجام شده است.

به گفته‌ حقوقی، صنعت عظیم نفت و گاز کشور با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه خود و با حمایت از شرکت‌های ساخت قطعات و تجهیزات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و با سرعت بخشیدن به فعالیت‌های نوسازی تأسیسات گام مؤثری در بهبود کسب‌وکار داخلی و رونق بازار کالاهای ایرانی برمی‌دارد.

کد خبر 457853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =