۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
  • کد خبر: 457859
محموله‌های نفت خام ونزوئلا راهی اروپا می‌شوند

ایالات متحده آمریکا در اقدامی تازه به شرکت‌های اروپایی اجازه داد به‌منظور تسویه بدهی محموله‌های نفت خام ونزوئلا را به اروپا ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از رویترز، منابع خبری اعلام کردند که شرکت انی ایتالیا و رپسول اسپانیا می‌توانند از ماه آینده میلادی برای جبران کمبود عرضه نفت‌خام روسیه، ارسال نفت ونزوئلا به اروپا را آغاز کنند، از این رو فرآیند ارسال محموله‌های نفت‌خام ونزوئلا برای تسویه بدهی که دو سال پیش با تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس متوقف شده بود، ازسر گرفته شد.

یکی از این منابع گفت: انتظار می‌رود حجم نفت ارسالی انی و رپسول زیاد نباشد و تأثیر چندانی بر قیمت جهانی این کالای راهبردی نداشته باشد، اما چراغ سبز واشنگتن برای ازسرگیری صادرات نفت ونزوئلا به اروپا می‌تواند پیشرفتی نمادین برای نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا باشد.

به گفته این منابع، وزارت امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به انی و رپسول اعلام کرد که ارسال محموله‌های نفت‌خام را از سر بگیرند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار است به کمک نفت‌خام ونزوئلا وابستگی اروپا به نفت روسیه را کاهش دهد و مسیر بعضی از محموله‌های ونزوئلا را به‌مقصد چین تغییر دهد.

دو تن از این منابع به رویترز گفتند: ترغیب مادورو برای ازسرگیری مذاکرات سیاسی با مخالفان ونزوئلا هدف دیگری است.

منابع اعلام کردند که انی و رپسول که با شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پدوسا) سرمایه‌گذاری مشترک دارند، می‌توانند محموله‌های نفت‌خام را به‌عنوان بدهی‌های پرداخت نشده و دیرکرد سود حساب کنند.

یکی از این منابع گفت: شرط کلیدی این است که نفت دریافتی باید راهی اروپا شود و نمی‌توان آن را در جای دیگری دوباره فروخت.

کد خبر 457859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =